سفیر ونزوئلا در تهران برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با رویکرد گفتگو با جهان را پنجره ای باز از ایران به سوی دنیا دانست.

به گزارش آوا دیپلماتیک، آمن‌هوتب زامبرانو سفیر ونزوئلا در گفتگو با ایرنا حضور کشورهای مهم مانند ژاپن و فرانسه در این رویداد معتبر فرهنگی را که بزرگترین نمایشگاه کتاب منطقه وجهان است نشان دهنده تعامل سازنده ایران با جهان خواند.

سفیر ونزوئلا در تهران که برای سومین بار در سالهای گذشته در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می کند این امر را مایه افتخار برای خود دانست و گفت: شور و هیجان جوانان ایرانی در این نمایشگاه ستودنی است.

زامبرانو افزود: ایران کشوری صلح طلب است که همیشه به دنبال ثبات در منطقه بوده و با برگزاری این نمایشگاه می خواهد اتحاد کشورها را تقویت و دیدگاههای آن را به یکدیگر نزدیکتر سازد.

وی به پیشنهاد آقای روحانی رییس جمهوری ایران درباره گفتگو با جهان اشاره کرد و گفت:پیشنهاد گفتگوی تمدن ها نیز پیشتر از سوی ایران مطرح شده بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز حمایت خود از آن را اعلام کردند.

سفیر ونزوئلا به شعار نمایشگاه کشور خود مبنی بر ونزوئلا امید است اشاره کرد و گفت: شعار ما نشات گرفته از پیام ایران و همان امید برای جهانیان است.

زامبرانو نمایشگاه کتاب تهران را حامل پیام صلح برای جهانیان دانست و گفت: کشورهای شرکت کننده در این رویداد فرهنگی نیز در جست وجوی صلح هستند و گفتگو را بهترین راه حل برای بحران های منطقه می دانند.

وی همچنین به تجاوز نظامی عربستان به یمن اشاره کرد و گفت: همه کشورها باید به حقوق بین الملل احترام بگذارند و هیچ کشوری نمی تواند به دیگر کشورها زور بگوید این همان چیزی است که ما و ایران به دنبال آن هستیم.

آمن‌هوتب زامبرانو خواستار حل بحران در کشورهای سوریه، فلسطین، عراق و یمن از طریق گفتگو شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin