سفیر ونزوئلا در تهران روابط کشورش با ایران را ناگسستنی توصیف کرد و اطمینان داد که اقدامات قهرآمیز آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران وجمهوری بولیواری ونزوئلا نمی تواند در اتحاد میان تهران و کاراکاس کوچک ترین خللی ایجاد کند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر ونزوئلا در گفتگو با ایرنا تاکید کرد: اقدامات یکجانبه آمریکا که با هدف ممانعت از پیشرفت روابط ایران و ونزوئلا و هدف قرار دادن رفاه و زندگی دو ملت صورت می گیرد، باعث شده تا دولت ها و ملت های دو کشور دوست و برادر، متحدتر از گذشته، در یک جبهه واحد علیه امپریالیسم آمریکا قرار گیرند.

سفیر ونزوئلا در تهران با یادآوری این مهم که ایران و ونزوئلا دو قطب مهم انرژی جهان و عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هستند، افزود: به رغم اینکه هر دو کشور به لحاظ اقتصادی، مالی و تجاری از سوی آمریکا تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفته اند و آمریکایی ها عملا طبل جنگ اقتصادی علیه ملت های دو کشور را به صدا درآورده اند، اما ایران و ونزوئلا با دنبال کردن آرمان های انقلابی خود و توجه به رهنمودهای رهبران دو کشور ، در کنار هم توانسته اند بر فشارهای حداکثری آمریکا فائق آیند.

وی درباره روابط کنونی ایران و ونزوئلا گفت: در زمان حاضر، روابط دیپلماتیک و تجاری میان دو کشور به صورت قابل توجهی در حال پیشرفت است و همکاری های بسیار نزدیکی در زمینه تبادلات انرژی، دفاعی و تجاری داریم.

این دیپلمات ونزوئلایی ضمن اشاره به روند تبادل هیاتهای عالی رتبه دو کشور، از برگزاری نشست کمیسیون فنی ایران و ونزوئلا در آینده نزدیک در تهران خبر داد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری “متحد و قدرتمند در تمامی زمینه ها” یاد کرد و موفقیت، ثبات و دوام آن در 4 دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون “موجودیت یکپارچه” ای دانست که بواسطه فرهنگ ایرانی، اسلام، برخورداری از رهبری آگاه و توسعه روزافزون کشور قابل مشاهده است.

سفیر ونزوئلا همچنین به به فعال شدن مجدد خط هوایی مستقیم تهران-کاراکاس از طریق دو ایرلاین کنویاسا ونزوئلا و ماهان ایران، به عنوان گامی در جهت تقویت روابط گردشگری بین دو کشور اشاره کرد و یادآور شد: بررسی های بیشتر در این زمینه در حال انجام است.

وی در یخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به تمدن 5000 ساله و جاذبه های توریستی ایران، علاقمندی خود را به بازدید از اماکن گردشگری کشور ابراز نمود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin