سائوراپ کومار، سفیر هند در ایران طی بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خواستار افزایش تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر هند با اشاره به سفر خود به استان خراسان جنوبی گفت: در این دیدار اطلاعات خوبی دریافت و به ویژه با ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های مختلف آشنا شدیم.

وی با اشاره به بازدید از مناطق مختلف ایران بخصوص شرق ایران ادامه داد: ارتباط خطوط ارتباطی چابهار و افغانستان، باعث می شود ایران نقش موثری در توسعه افغانستان و امنیت منطقه داشته باشد.

کومار با اشاره به اینکه چابهار نقش زیادی در مسایل اقتصادی و ژئو اقتصادی می‌تواند داشته باشد، تصریح کرد: قرار داد بین ایران و افغانستان و هند در آینده نزدیک انعقاد خواهد شد که در مسیر ترانزیتی ایران و افغانستان خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای توسعه روابط تجاری بین ایران و هندوستان در آینده نزدیک سفر وزیر هندوستان را به ایران خواهیم داشت.

سفیر هند با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در چابهار و منطقه آزاد چابهار مدنظر است، اظهار داشت: در ارتباط با زمینه‌های مختلف و ظرفیت‌های همکاری ارتباط با مناطق آزاد و ویژه موثرخواهد بود.

کومار خاطرنشان کرد: این عوامل نقش موثری در افزایش همکاری بین کشورها و مناطق آزاد و ارتباط با همکاری تجاری با افغانستان و توسعه فعالیت‌های تجاری بین مناطق ایجاد و امنیت و آرامش را در افغانستان رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه زیرساختهای خوبی مانند منطقه ویژه، شرایط مناسب برای حضور شرکت‌های تجاری هندی را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: زمینه پذیرش هیات‌های تجاری هندی و ایرانی باید فراهم تا از ظرفیت‌های یگدیگر اگاه شویم.

سفیر هند یادآور شد: منطقه ویژه سعی کند تا در مناسبت‌های اقتصادی در هندوستان مشارکت فعال داشته تا بتواند ظرفیت‌های اقتصادی منطقه را به نمایش بگذارد.

کومار خاطر نشان کرد: تبادل هیات های تجاری اهمیت زیادی داشته و افزایش این روابط مشارکت بیشتری را رقم خواهد زد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin