سفیر کشور هند در تهران و هیات تجاری آن کشور با معاون وزیر در امور تعاون روز در محل ساختمان شهید بهشتی این وزارتخانه ملاقات کردند.در این ملاقات علاوه بر مقامات ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پاک بین دبیر کل اطاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگانی از بخش تعاونی کشور حضور داشتند.
در این ملاقات که به درخواست سفیر کشور هند در تهران انجام گرفته امکان گسترش همکاری های دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر حسینی ضمن خوشامد گویی به سفیر و هیات تجاری کشور هند به معرفی قابلیت های موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: امکانات زیادی در قالب واحدهای اقتصادی زیر مجموعه وزارتخانه اعم از بخش تعاون و یا واحدهای اقتصادی وابسته به سازمان های تابعه وزارتخانه وجود دارد که آمادگی داریم تا همکاری های تجاری با هند را گسترش دهیم.
سفیر هند نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه بیان داشت : جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته 4/3 میلیارد دلار از طریق کانال روپیه از هند خرید داشته و هند برخلاف تحریم ها به همکاری خود با ایران ادامه می دهد.
آقای داتا ویجی رئیس انجمن استخراج کنندگان حلال هند (SEA) و رئیس هیات تجاری حاضر در این نشست ضمن تشکر از برگزاری این جلسه توضیحاتی در مورد فعالیت های اقتصادی هند ارائه داد و گفت: در حال حاضر هند به فناوری جدیدی در فراوری روغن دست یافته است که ارزش این کار را اضافه می کند. از سال 2010 ایران یکی از بازارهای مهم شناسایی شده است که تمایل همکاری وجود دارد.
دکتر حسینی نیا معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی ایران در برخی از محصولات باغی رتبه اول را در جهان داراست.
وی ضمن ارایه توضیحات در خصوص اهمیت بخش تعاون در اقتصاد ایران افزود : به عنوان مثال یکی از تعاونی های ما با 27 کارخانه در صنعت روغن کشی فعالیت دارد. این تعاونی و کارخانه های وابسته آن در فرآوری روغن و دانه های روغنی امکانات زیادی دارند، همچنین دارای دانشگاهی در زمینه صنعت روغن است. وی زمینه های مختلف همکاری بین دو کشور را تشریح کرد.
بر پایه این گزارش پاک بین دبیر اطاق تعاون و همچنین نمایندگان بخش تعاون و نیز اعضای هیات هندی جنبه های مختلف افزایش همکاری تجاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
قرار شد که کارگروهی برای تسهیل در همکاری ها در این زمینه ایجاد شود. قائم مقام وزیر در اموربین الملل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جمع بندی از نشست یادشده ضمن مفید توصیف کردن آن بر تداوم رایزنی ها تاکید کرد و افزود : ضروری است تا طرف هندی در مورد قیمت کالاهای صادراتی و نیز کیفیت آنان توجه بیشتری داشته باشد و نگرانی های ابراز شده از سوی طرف های ایرانی مرتفع گردد.
در خاتمه این نشست نیز طرفین ابراز امیدواری کردند این جلسات تداوم یابد تا زمینه مناسبی را برای گسترش همکاری ها فراهم نماید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin