«گدام دارمندرا» در واکنش به خودکشی کشاورزان این کشور به خاطر کاهش درآمدها، گفت: بسیار مایه تاسف است که برخی کشاورزان نتوانستند دیون خود را پرداخت کنند و دست به اقدامات تندی زدند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر جمهوری هندوستان در ایران درباره مشکلات تعدادی از کشاورزان در هند به خاطر بالا رفتن هزینه‌های زراعت و انباشته شدن دیون و حتی گزارش‌هایی در مورد خودکشی برخی از آنها و برنامه‌های دولت هند برای حمایت از آنها به خبرنگار ایلنا گفت: در همه جای دنیا کشاورزی به مثابه ستون فقرات اقتصاد است. کشاورزان غذا را بر سر سفره‌‌های مردم می‌برند و امنیت غذایی آنها را تضمین می‌کنند. برای ما حاصلخیزی مزارع و سلامت کشاورزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیار مایه تاسف است که برخی کشاورزان نتوانستند دیون خود را پرداخت کنند و دست به اقدامات تندی زدند. دولت هند از این مسائل آگاه هست و در حال انجام برخی اقدامات برای حل مشکلات کشاورزان است.

سفیر جمهوری هندوستان در ایران در پاسخ به این پرسش که دولت جمهوری هندوستان چگونه‌ میان فعالیت‌های شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی مانند اوبر و مسافربرهای محلی تعادل ایجاد می‌کند تا اقتصاد محلی‌ها آسیب نبیند، گفت: به عنوان یک شهروند، معتقدم تاکسی‌های اینترنتی هم در حال خدمات‌رسانی در زمینه حمل و نقل هستند. سرویس‌هایی مثل اوبر در عین حال که از بستر فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند، باعث می‌شوند افراد بتوانند با تایم کاری منعطف هم به تامین معیشت خانواده خود بپردازند و هم خدمات‌رسانی کنند.

وی افزود: این سرویس‌ها از دیدگاه اشتغالزایی و پاسخگویی به نیازهای مردم با استفاده از فناوری اطلاعات مهم هستند و باید بسیار حساب شده با آنها تعامل نمود. موضوع اساسی در مورد این سرویس‌ها استفاده از فناوری‌های نو و بهره‌مند شدن از فرصت‌های جدید اشتغالزایی است. همچنین حقوق کسانی که در این سرویس‌ها کار می‌کنند و سلامت‌شان از جنبه مدیریتی مهم است.

دارمندرا تصریح کرد: به نظر می‌رسد نسل جدید به دلیل سهولت و بی‌درد سر بودن، علاقه وافری به استفاده از این سرویس‌ها دارد. به نظر من باید به این موضوع از پنجره خلاقیت نگاه کرد زیر آینده به این شکل خواهد بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin