سفیر کشور هلند در جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران کشوری مستثنا از کشورهای جهان نیست و باید به بانوان مسوولیت های بیشتری در این کشور داده شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سوزانا ترستال در نشست بین المللی زنان، صلح و امنیت افزود: در ایران با زنان قدرتمند زیادی ملاقات کردم به عنوان مثال سه معاون وزیر طی دو و نیم سال گذشته در این کشور، زن بودند اما باید بستر بیشتری برای مسوولیت های زنان در ایران فراهم شود ضمن اینکه این موضوع در تمام جهان وجود دارد.

ترستال با اشاره به منازعات اخیر در خاورمیانه از جمله عراق تاکید کرد: هیچ راه حل نظامی برای منازعات وجود ندارد و تنها راه حل پایدار راه حل سیاسی از طریق تعهدات خود و تعامل با شرکاست که این در این میان مشارکت زنان بسیار مثمر ثمر خواهد بود .

وی اضافه کرد: به همین علت است که باید تلاش شود تا زمینه مشارکت زنان فراهم شود.

وی با تاکید بر توازن جنسیتی تصریح کرد: تنها مشارکت برابر زن و مرد است که به صلح منتج می شود.

سفیر کشور هلند در جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: این توازن جنسیتی باید در تعیین تمام سیاست ها مورد توجه قرار گیرد.

نشست بین المللی زنان، صلح و امنیت پایدار که در مرکز مطالعات وزارت خارجه و با میزبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز بکار کرده بود با سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان و صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

در این نشست فعالان زن از کشورهایی همچون لبنان، بنگلادش، افغانستان، اندونزی، پاکستان و هندوستان شرکت کردند.

تعادل جنسیتی توسعه صلح و پایداری امنیت، آثار مخاصمات و در گیری های مسلحانه بر زنان، نقش زنان در فرآیند صلح، نقش زنان در توسعه پایدار و امنیت محیط زیست از محورهای این نشست بین المللی بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin