سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر گسترش روابط تجاری با ایران گفت: وجود مبادلات 100 هزار دلاری بین نروژ و خراسان رضوی مطلوب نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، لارس نوردروم در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشهد افزود: روابط سیاسی بین ایران و نروژ مطلوب است و این روابط با افزایش روابط اقتصادی بین طرفین بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: نروژ برای حفظ برجام تمام همت خود را به کار می بندد و در این مسیر توسعه همکاری های تجاری بین فعالان بخش خصوصی 2 کشور ضروری است.

وی گفت: دولت نروژ به توسعه مناسبات تجاری با ایران به ویژه بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی خراسان رضوی خوش بین است و در این زمینه به تجار نروژی اطلاع رسانی خواهد کرد.

سفیر نروژ در ایران زمینه های همکاری اقتصادی مورد توجه شرکت ‌های نروژی با ایران را شامل صنایع نفت و گاز، صنایع دریایی و انرژی‌ های جایگزین ذکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد، حضورش در ایران به عنوان سفیر نروژ در پسابرجام بتواند زمینه ساز گسترش روابط تجاری بین 2 کشور باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ های گردشگری و صنعتی خراسان رضوی گفت: سفیر نروژ با توجه به آگاهی از ظرفیت های اقتصادی این استان می تواند در انعکاس مشاهدات خود از خراسان رضوی به عنوان سفیر اقتصادی نیز ایفای نقش کند.

حسین محمودی خراسانی افزود: طی یک سال اخیر، گروه‌ های تجاری مختلف از کشورهای گوناگون برای انجام مذاکرات اقتصادی و تجاری به ایران آمدند که اغلب آنان خواستار همکاری در زمینه سرمایه گذاری در صنعت انرژی های تجدیدپذیر بودند زیرا ظرفیتهای ایران در این بخش بسیار است.

وی اظهار کرد: نروژ می تواند در زمینه صنعت انرژی های تجدیدپذیر در ایران اقدامات گسترده ای انجام دهد.

وی اظهار امیدواری کرد، مشکلات موجود بر سر راه روابط اقتصادی ایران و نروژ از طریق اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی برداشته شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشهد نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و نروژ باید بر مبنای روابط تجاری توسعه یابد زیرا بسترهای فراوان برای سرمایه ‌گذاری و توسعه همکاری‌ بین ایران و نروژ وجود دارد.

محمدرضا توکلی زاده افزود: شرکت‌ های نروژی می ‌توانند در بخش ‌های گوناگون از جمله نفت، گاز و توسعه بنادر در ایران فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نروژ کشوری پیشرو بین کشورهای اروپایی در همه زمینه های تجاری و اقتصادی است و امیدواریم با توسعه روابط تجار ایران و نروژ از طریق اتاق های بازرگانی 2 کشور، حجم مبادلات تجاری بین ایران و نروژ افزایش یابد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin