با حضور سفیر نروژ در ایران مابین دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم اجتماعی اسلو تفاهم نامه همکاری به امضا رسید.

به گزارش آوا دیپلماتیک، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز (دانشکده علوم و ارتباطات اجتماعی و خبر) با دانشکده علوم اجتماعی اسلو حول محور موادی همچون مبادله دانشجو و اساتید، با حضور سفیر کشور پادشاهی نروژ و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

اودیسه نورهیم در آیین امضای تفاهم گفت: دانشکده مطالعات رسانه ای دانشگاه اسلو نروژ با داشتن 28 عضو هیات علمی، پنجاهمین سال تاسیس خود را سپری می کند و تاکنون تفاهم نامه های متعددی در حوزه ارتباطات منعقد کرده است.

وی ادامه داد: اعضای هیات علمی دانشگاه اسلو آمادگی و تمایل زیادی برای سفر علمی به ایران و اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری دارند.

سفیر نروژ در تهران با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط بین کشورهای مختلف به منظور ارتقای بین المللی فرهنگ، گفت: دانشکده مطالعات رسانه ای دانشگاه اسلو تاکنون با کشورهایی از جمله میانمار، اندونزی و مالزی تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.

خانم نورهیم با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه های آزاد تهران مرکزی و اسلو نروژ، افزود: تحقق شعار ‘از هم بیاموزیم و به یکدیگر یاد بدهیم’ مهمترین هدف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه هزینه های تفاهم نامه هلمی بین دانشگاه های آزاد تهران مرکزی و اسلو بر عهده وزارت امورخارجه نروژ است، اظهار امیدواری کرد که همکاری های علمی و فرهنگی دوجانبه بیش از پیش ارتقا یابد.

سید وحیدعقیلی رییس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و خبر دانشگاه آزاد تهران مرکزی نیز در این آیین گفت: تفاهم نامه همکاری علمی با دانشگاه اسلو نروژ فقط جنبه رسانه ای و تبیلغاتی ندارد، بلکه تمامی مفاد آن عملیاتی خواهد شد.

وی با قدردانی از تلاش های تژا میرفخرایی استاد علوم ارتباطات که در انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد تهران مرکز و اسلو نروژ نقش داشته افزود: شاید میرفخرایی که 24 سال پیش در نروژ تحصیل می کرد، تصور نمی کرد که زمانی استادان خود را در ایران و دانشگاه آزاد ببیند.

وی اضافه کرد: زمینه انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه اسلو نروژ پس از سفر سال گذشته پروفسور هلگرونی به ایران و استقبال فراوان از سخنرانی وی فراهم شد.

لازم به ذکر است که این تفاهم نامه به منظور ارتقای همکاری های آموزشی دوجانبه و دربرگیرنده فعالیت هایی از جمله مبادله اعضای هیات علمی یا کارکنان، دانشجویان، محتوای علمی و نشریات و اطلاعات، برگزاری سمینار و فعالیت های تحقیقی و انتشاراتی مشترک بین دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و خبر دانشگاه آزاد تهران مرکزی و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اسلو نروژ است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin