حجت‌السلام وحید احمدی رئیس ‌گروه دوستی پارلمانی ایران و نروژ با “ینس پیتر کمپرود” سفیر نروژ در تهران دیدار و گفتگو کرد.احمدی در این نشست با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور خواستار گسترش روابط دوستانه ایران و نروژ در عرصه‌های گوناگون شد و اظهار داشت: ایران و نروژ از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی برای افزایش سطح همکاری‌ها و گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین برخوردارند که می‌توان از آنها در جهت ارتقای سطح مراودات دوستانه دو کشور بهره برد.

وی با تأکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی در ارتقای سطح روابط کشورها، خواستار افزایش تعاملات میان پارلمان‌های دو کشور به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نروژ در ادامه این دیدار با بیان اینکه گسترش مناسبات ایران و نروژ به سود دو ملت است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد برخی مسائل سیاسی بر مناسبات تجاری، اقتصادی و فرهنگی دو کشور تأثیر منفی بگذارد و لازم است تا با شناخت زمینه‌های همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف، به توسعه سطح روابط فیمابین کمک کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بی‌تأثیر خواندن تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه کشورمان نسبت به آغاز فصل نوینی در روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد.

“ینس پیتر کمپرود” سفیر نروژ در تهران نیز در همین دیدار با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بر اهمیت توسعه روابط با کشورمان در سیاست خارجی نروژ تأکید کرد و گفت: نروژ خواستار گسترش سطح مناسبات دوستانه با ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه مناسبات پارلمانی و گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی است.

وی در پایان این دیدار بر لزوم استفاده از فرصت‌های پیش آمده برای حل مشکلات موجود در روابط ایران و اروپا تأکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin