سفیر کشور مکزیک با سفر به جزیره کیش از بسترهای مناسب این جزیره برای سرمایه گذاران مکزیکی در حوزه گردشگری خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، اولیسس کانجولا گوتیئرس، سفیر مکزیک در ایران طی دیدار با علی اصغر مونسان، مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تبیین فرهنگ وظرفیت های اقتصادی كشورش درخصوص برقراری روابط گردشگری واقتصادی با جزیره كیش ابراز خوشنودی كرد.

سفیر مکزیک با تقدیر و تشکر از مسئولان سازمان منطقه آزاد كیش برای حضور دراین جزیره در ایام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان بیان کرد: هیئت ۱۲ نفره نمایندگان بخش های مختلف اقتصادی كشور مكزیك برای توسعه تعامل بین منطقه آزاد كیش وكشورشان آماده هستند.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: داروسازی و صنایع بهداشتی، حمل و نقل، جواهرات، پوشاك، هتلداری و برقراری تورهای گردشگری از جمله موارد مورد علاقه سرمایه گذاران مكزیكی برای فعالیت در جزیره كیش است.

علی اصغر مونسان در این دیدار با اشاره به نشست خود با سفیر و سرمایه گذاران مکزیکی در جزیره کیش اظهار داشت: ظرفیت ها، مزیت های اقتصادی در جزیره کیش رویکرد گردشگری و تجارت را به عنوان دو ماموریت مهم واصلی در منطقه آزاد کیش عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه توجه به توسعه گردشگری واقتصادی ما از توسعه صنایع نیز در این جزیره غافل نشده ایم گفت: وجود ۴۰۰ واحد صنعتی از نوع صنایع غیر آلاینده دركیش بیانگر این موضوع است که ما به صنایع غیر آلاینده در جزیره کیش توجه خاص و ویژه ای را در دستور کاری خود قرار دادیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش جاذبه های طبیعی و بکر، سواحل زیبای مرجانی، آب و هوایی فرح بخش در بیش از ۸ ماه از سال و همجواری با خلیج فارس و اقلیم پاك جزیره كیش را از دیگر شاخصه ها در منطقه آزاد کیش عنوان کرد و افزود: طی سال گذشته آمار سالیانه گردشگران داخلی وخارجی از سراسر جهان به جزیره کیش به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار رسیده است و براساس برنامه ریزیهای طرح جامع درنظر داریم این رقم را تا ۱۰ سال آینده به ۶.۵ میلیون گردشگر داخلی وخارجی درسال افزایش بدهیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست به احداث بندرگاه های ۳۵ و ۵۰ هزار تنی به عنوان اولویت در توسعه زیرساختها و پیش نیاز جزیره كیش در توسعه و گسترش روابط تجاری حمل ونقل دریایی اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به روند مذاكرات ۱+۵ ما امیدوار هستیم با لغو تحریم ها فضای بیشتری برای مبادلات تجاری مهیا شود اما امروز با وجود شرایط تحریم ها در ایران رشد و توسعه اقتصادی دركشور مان متوقف نشده و روند رشد وتوسعه فعالیت های اقتصادی در کل کشور ایران پابرجا است.

وی در ادامه سخنان خود در این نشست از جزایر هندورابی، فارور کوچک و فارور بزرگ به عنوان دیگر پتانسیل ها در کنار منطقه آزاد كیش یادكرد و افزود: طرح توسعه هریك از این جزایر در خلیج فارس به عنوان مكمل ظرفیت های توسعه صنعت گردشگری در کشور و جزیره كیش با رویكردی جدید و متفاوت درحال برنامه ریزی و اجرا است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin