حسن حامی، سفیر مراکش در ایران با مسعود گودرزی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – مراکش دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، گودرزی در ابتدای این دیدار روند رو به رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین ایران و مراکش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بسترهای مناسبی برای توسعه روابط در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری میان دو کشور مسلمان وجود دارد که باید از آن در راستای ارتقاء سطح همکاری ها و منافع دو ملت بهره برد.

وی در ادامه بر توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی ایران و مراکش با اشاره به پیوند عمیق و دیرینه فرهنگی و دینی دو ملت گفت: پیشینه مراودات میان ایران و مغرب بستر مناسبی جهت گسترش همکاری ها در سایر عرصه ها را فراهم نموده است.

گودرزی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با توسعه روابط بین دو کشور بتوانیم چهره اسلام واقعی را به جهانیان نشان دهیم و کشور مراکش نیز یقینا برای ایجاد این رابطه صمیمانه و اسلامی جدیت کافی را خواهد داشت.

در این دیدار سفیر مراکش با ابراز خرسندی از گسترش مراودات فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور بیان داشت: رابطه ایران و مراکش همواره برقرار بوده است.

حسن حامی، در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه است و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بدون حضور ایران در تصمیم گیری های منطقه ای و بین المللی امکان پذیر نمی باشد.

وی همچنین اظهار داشت: پادشاه و مردم مراکش نسبت به فلسطین و احقاق حق فلسطینیان جدی هستند و برای همین منظور نیز هیاتی را به ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین اعزام نموده اند و از حضور در ایران خرسند است.

در این دیدار ساعدی، خادمی، شوشتری و نوروزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مراکش نیز حضور داشته و بر توسعه و گسترش مناسبات در عرصه های مختلف فیمابین تاکید کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin