سفیر مجارستان در تهران با ابراز خوشبینی به آینده برجام، از طرفین این توافق بین المللی خواست نسبت به آینده این توافق مهم بین المللی معقولانه فکر کنند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، یانواش در گفتگو با ایرنا در خصوص توافق هسته ای با ایران اظهار داشت: اعضای اتحادیه اروپا خط و مشی خود را از سال 2015 و پس از توافق هسته ای، بر مبنای بهبود روابط و توسعه همکاری ها با ایران گذاشتند.

کواچ که از سال 2015 و دو هفته پس از امضای قرارداد هسته ای به عنوان سفیر مجارستان در تهران فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: در دو سال و نیم گذشته تمام تلاشم برای بهبود روابط دو کشور بوده است و تلاش های آینده ما و همتایان ایرانی مان در بوداپست هم بر این مبنا خواهد بود.

سفیر مجارستان در تهران تصریح کرد: مجارستان هم به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، برجام را قدم مهمی تلقی و تلاش می کند در چارچوب این توافق مهم، همکاری ها گسترش یابد.

وی گفت: طبق اظهارات خانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا، اتحادیه مشترک اروپایی تلاش دارد طرفین توافق به تعهدات خود پایبند باشد و کشورهای عضو، مفاد برجام را به رسمیت بشناسند و انجام دهند.

کواچ درباره تصمیم آتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در باره برجام گفت: منتظر می مانیم تا ببینیم پس از هشت روز چه خواهد شد.

وی افزود: من همواره به وقایع مثبت اندیشیده ام و خوشبینم.

سفیر مجارستان در تهران درباره تایید فعالیت های هسته ای ایران از سوی آژانس بین المللی انرژی گفت: مسئولیت آژانس بین المللی انرژی اتمی این است که سعی کند همیشه کشورها را کنترل کرده و ناظر بر انجام امور باشد.

وی اظهار داشت: بین طرفین برجام که این توافق را امضا کرده اند کمیسیون مشترکی برقرار است که در صورت بروز هر گونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام و راه حل ارائه کنند.

کواچ یادآوری کرد: مجارستان به طور مستقیم در مذاکرات برجام شرکت نکرده و به طور غیر مستقیم در جریان این توافق بوده است.

وی تاکید کرد: منطق حکم می کند که مسئولان اتحادیه اروپا و طرفین برجام نسبت به آینده این توافق مهم معقولانه فکر کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin