محمود صادقی در دیدار با سفیر مالزی در ایران، ریشه بحران‌ها و ناامنی‌های به وجود آمده در منطقه را افراط ‌گرایی و گسترش گروه‌های تروریستی دانست.

به گزارش آوا دیپلماتیک، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی در این دیدار ضمن اشاره به سابقه ارتباطات تاریخی خوب میان مردم دو کشور مسلمان ایران و مالزی گفت: مناسبات دیرینه و تاریخی میان دو کشور پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی است.

صادقی افزود: تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجلس دو کشور به تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین منجر می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور در مجامع بین‌المللی خاطرنشان کرد: ایران و مالزی به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار در جهان اسلام می‌توانند با همکاری و هم افزایی، به حل مشکلات گریبانگیر در منطقه به ویژه در کشورهای اسلامی کمک فراوانی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان بر توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و اجرایی شدن پروژه‌های مشترک فیمابین تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، راجا نوشیروان زین‌العابدین سفیر مالزی در تهران با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: در سال‌های اخیر روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری خوبی میان دو کشور برقرار شده است که باید با برنامه‌ریزی دقیق به ارتقاء سطح ارتباطات فیمابین منجر شود.

سفیر مالزی در تهران بر توسعه و گسترش ارتباطات میان مجالس دو کشور در راستای منافع دولت تاکید کرد.

راجا نوشیروان زین العابدین در بخش دیگری از سخنانش مساله فلسطین را موضوع اول جهان اسلام دانست و افزود: بحران‌های موجود در منطقه و مبارزه با گروه‌های تروریستی نباید افکار عمومی جهان اسلام را از مساله فلسطین دور کند.

در این دیدار احمد حمزه و حیدرعلی عابدی نمایندگان مردم کهنوج و اصفهان در مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی بر ارتقاء سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کردند و رفع موانع بانکی میان موسسات مالی، تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه‌های دو کشور و رفع مشکلات دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در مالزی و توسعه توریسم برای آشنایی هر چه بیشتر مردم دو کشور مسلمان از یکدیگر را خواستار شدند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin