سفیر فلسطین در مراسم جشن آزادسازی موصل از تمام کشورهای عربی و اسلامی خواست تا دیدگاهشان نسبت به قضیه فلسطین را تغییر دهند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، مراسم جشن آزادسازی موصل با حضور سفرای کشورهای خارجی در ایران و برخی مسولان ایرانی در سفارت عراق در تهران برگزار شد.

در این مراسم، صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران گفت: این پیروزی بزرگ را به راجح الموسوی،سفیر عراق در ایران و تمام ملت عراق تبریک می‌گویم و در حقیقت ما امروز نیازمند این پیروزی‌ها هستیم و امیدوارم پیروزی موصل مقدمه‌ای برای پیروزی سوریه و تمام امت اسلامی در این شرایط سخت باشد .

وی افزود: من نه به عنوان یک دیپلمات بلکه به عنوان یک فرد معمولی معتقدم که امروزه از سوی رژیم صهیونیستی توطئه‌هایی در حال رخ دادن است و ما ده‌ها سند و مدرک داریم که نشان می‌دهد امروزه توطئه‌هایی در حال رخ دادن در منطقه است .

وی در رابطه با سوریه گفت: صد سال است که سوری‌ها در فلسطین همراه ما بارژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند و از سرزمین فلسطین دفاع می‌کنند. بسیاری از مردم سوریه به دمشق می‌رفتند و آموزش‌های نظامی خود را در آنجا می‌دیدند سپس به فلسطین باز می‌گشتند و با رژیم صهیونیستی می‌جنگیدند .

زواوی در ادامه خطاب به حضار گفت: من از شما سفرای خارجی می‌پرسم معنای تروریسم چیست؟ آیا کسی که از وطنش دفاع می‌کند تروریسم است؟ اگر اینگونه باشد من نیز تروریست هستم.

وی افزود: کدام منطق می‌گوید که هر کس از وطن و سرزمینش دفاع کند تروریست است؟ شاید بعدا بتوانید فرزندان و نوه‌هایم را قانع کنید و به آنها بگویید که ما تروریست هستیم اما ما در این راه جنگیدیم و شهید دادیم و نمی‌توانیم حرف‌های شما را بپذیریم و راهمان را ادامه می‌دهیم.

سفیر فلسطین در ادامه خاطرنشان کرد: آیا آنان که از سرتاسر جهان آمدند و فلسطین را اشغال کردند و ده‌ها گروهک تشکیل دادند مبارزند و ما تروریست هستیم؟ به هر حال ما باید بر سرقضیه فلسطین اتفاق نظر داشته باشیم و موضع‌مان یکی باشد و رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم و من از تمام کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهم که دیدگاه و روش‌شان نسبت به فلسطین را تغییر دهند و مردم فلسطین را که از وطنشان دفاع می‌کنند را به تروریسم متهم نکنیم و مبارزات مردم فلسطین را دفاع از وطن و سرزمین خود بدانیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin