“ صلاح زواوی” سفیر فلسطین در تهران طی نشست خبری، به سرانجام نرسیدن روند مذاکره فلسطینی ها با رژیم اسرائیل تاکید کرد.سفیر فلسطین در تهران با اشاره به حضور صهیونیست ها در سرزمین های فلسطینی گفت: تشکیل رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین،‌ تصمیمی غربی و برای رهایی آنها از صهیونیست های اروپا بود.
وی با بیان این که هیچ فردی نمی تواند از ذره ای از خاک فلسطین چشم پوشی کند افزود: ما با خدا عهد کرده ایم که تا آزادی کامل فلسطین از پا ننشینیم.
سفیر فلسطین در تهران گفت: امیدواریم این دولت به پایتختی قدس شریف تشکیل شود و شاهد بازگشت آوارگان فلسطینی و نابودی شهرک های صهیونیستی باشیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره هدف آمریکایی ها از دور جدید مذاکرات سازش یادآور شد: آمریکا از همان ابتدا رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و همچنین سال های متمادی نیز به عنوان میانجی میان رژیم صهیونیستی و فلسطین ایفای نقش کرد.
زواوی در ادامه افزود: نتیجه این مذاکرات چیزی جز شکست نبود.
سفیر فلسطین در تهران اضافه کرد: تجربه ما در20سال گذشته باعث نمی شود که به دور جدید مذاکرات خوش بین باشیم و البته امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد.
زواوی خاطرنشان کرد: دور جدید مذاکرات در شرایطی مطرح می شود که نوعی چند دستگی در فلسطین وجود داد و همچنین در برخی از نقاط جهان اسلام نیز مشکلاتی وجود دارد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره توافق آمریکا و مصر برای واگذاری بخشی از صحرای سینا به فلسطین افزود: شایعه های زیادی در این باره وجود دارد و بنده این موضوع را تکذیب می کنم.
سفیر فلسطین در تهران با بیان این که امروز توطئه بزرگی علیه سوریه در جریان است گفت: دشمنان تلاش می کنند که سوریه و ارتش آن را از بین ببرند و فتنه ای طائفه ای در آن ایجاد کنند.
زواوی افزود: ما شک نداریم که سوریه بر دشمنانش پیروز خواهد شد و تنها راه موجود مذاکره میان طرف های سوری است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin