بیست و دومین میزگرد تخصصی “فلسطین و افق آینده” با موضوع نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در فتنه‌های پساداعش با سخنرانی سفیر فلسطین برگزار شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، صلاح زواوی در این نشست با قدردانی از مسوولان و ملت ایران به خاطر تمام حمایت‌هایی که از فلسطین داشتند، گفت: دولت، نظام و مردم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار ملت فلسطین ایستادند. باید بگویم که دشمنان ما در زمان رژیم شاهنشاهی با ایران مساله‌ای نداشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) آنها دچار ترس شدند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) از همان ابتدا فرمود که اسرائیل باید از صحنه روز گار محو شود. او به دنبال اتحاد مسلمین بود و همین موارد در دل صهیونیست‌ها و حامیان‌شان ایجاد وحشت می‌کند، تا جایی که امروز با وجود مذاکره ایران با 1+5 و انجام توافق بین آنها، ایران همچنان تحت فشار است.

زواوی افزود: در زمان عثمانی، پادشاه عثمانی هرگاه قصد تهدید غربی‌ها را داشت آنها را از صدور فرمان جهاد می‌ترساند و آنها واقعا از جهاد مسلمانان می‌ترسیدند، ولی با وقوع جنگ جهانی و امضا موافقت‌نامه سایکس ـ پیکو، کشورهای اسلامی از هم دور شدند.

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به ستم‌هایی که صهیونیست‌ها تا امروز به فلسطینی‌ها روا داشته‌اند، گفت: شما هیچ فلسطینی را نمی‌بینید که در خانواده خود شهید، اسیر یا مجروحی نداشته باشد. همه فلسطینی‌ها سال‌ها است که فرزندان خود را در راه حفظ خاک‌شان از دست می‌دهند در حالی که برخی کشورهای اسلامی سکوت کرده و صهیونیست‌ها هر روز بر حملات خود علیه فلسطینی‌ها می‌افزایند.

این دیپلمات با سابقه فلسطینی در ادامه خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که روسای جمهور آمریکا در منطقه سیاست‌های اسرائیلی را پیاده می‌کنند. روزی در عراق جنگ افروزی می‌کنند و روزی به دنبال تجزیه مصر هستند و به همین دلیل منطقه هر روز شاهد درگیری و تنش بوده و روری آرامش را نمی‌بیند.

وی با اشاره به نقش حزب‌الله لبنان در مقابله با صهیونیست‌ها، ادامه داد: از برکات وجود جمهوری اسلامی ایران ایجاد حزب‌الله لبنان است که به تنهایی توانست رژیم صهیونیستی را شکست داد و این برای ما جای خرسندی دارد.

سفیر فلسطین با تاکید بر لزوم زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت در بین کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران فرهنگ جهاد و شهادت را زنده کرد و غربی‌ها از این فرهنگ می‌ترسند. دیروز در شورای امنیت ۱۴ کشور کنار ما ایستادند و ما دیدیم که آمریکا تنها کشور مخالف بود. متشکر آقای ترامپ که مسلمانان را متحد کردید! این امر نشان می‌دهد که مسلمانان با اتحاد پیروز می‌شوند و اگر کشورهای اثرگذار اسلامی دور هم جمع شوند، می‌توانیم اسلحه را رو به دشمن صهیونیستی بگیریم نه به سمت سینه‌های یکدیگر.

وی ادامه داد: هر وجب از خاک فلسطین برای ما قدس است و ما هرگز از یک وجب از خاک فلسطین هم نمی‌گذریم. فراموش نکنیم که دشمنان ما برای حفظ منافع خود اسرائیل را در منطقه کاشتند و همان‌طور که امام خمینی (ره) گفتند این رژیم باید از بین برود تا ما روی آرامش را به خود ببینیم. اگر رژیم شاهنشاهی ایران، هزار بمب داشت غرب و آمریکا ترسی نداشتند، در واقع آنها از دستی می‌ترسند که از این سلاح بتواند به درستی استفاده کند.

سفیر فلسطین در تهران با بیان این‌که برخی می‌گویند شما فقط به دنبال قطعنامه هستید، افزود: تا امروز تمام این قطعنامه‌ها در کشورهای سازمان ملل خاک می‌خورد و هیچ اراده‌ای پشت اجرای آن نیست در حالی که اسرائیل هر روز بزرگ‌تر و طوغیان‌گر تر می‌شود. در همین راستا هم آنها که می‌گویند اسرائیل به ما دولت خواهد داد قطعنا دچار توهم هستند.

هم‌چنین صادق رمضانی گل‌افزانی دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست‌جمهوری نیز در این نشست به اتحاد شکل گرفته در جهان به ویژه کشورهای اسلامی پیرامون قدس اشاره و بر لزوم اتحاد بیشتر مسلمانان تاکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin