سفیر جمهوری غنا در ایران به استاندار همدان پیشنهاد داد تا خواهر خواندگی همدان و دومین استان بزرگ غنا که بزرگترین مرکز معادن طلا و صنعت است پیگیری شود.

الحاجی ایم بیلاه باوا در دیدار با استاندار همدان افزود: هدف از حضور در همدان شناخت پتانسیلهای و زمینه های همکاری همدان و کشور غنا است و اینکه بعنوان سفیر چه کارهایی می توان برای پیشبرد این تعامل انجام داد.

وی اضافه کرد: پس از بازدید های صورت گرفته از همدان متوجه شدم در بسیاری از فعالیت ها متخصصان این استان می توانند به کشور غنا کمک کنند.

سفیر غنا در ایران اظهار کرد: بحث آموزش برای کشور غنا بسیار حائز اهمیت است و در دیدار با رئیس یکی از مراکز دانشگاهی همدان این موضوع مطرح و با استقبال این مقام مسئول مواجه شد.

بیلاه باوا در زمینه تعامل در حوزه کشاورزی نیز گفت: نتایج بازدید از مزیت های بخش کشاورزی این استان به ویژه استفاده از ابزارهای نوین در این بخش و تولید ادوات کشاورزی، نشان از وضعیت مطلوب این استان در حوزه کشاورزی است.

وی تاکید کرد: بطور حتم پتانسیلها و ظرفیتهای این استان به ویژه در حوزه کشاورزی به تجار و بازرگانان کشور غنا برای همکاری بیشتر منتقل می شود.

سفیر غنا در ایران افزود: به رئیس اتاق بازرگانی استان همدان مکرر عنوان کرده ام که کشور غنا در تمامی زمینه ها می تواند با این استان همکاری داشته باشند.

بیلاه باوا اضافه کرد: پس از دیدار با گروه تجار و تولیدکنندگان همدان پی بردیم که کارهای بسیار بزرگی را می توان با تعامل با یکدیگر آغاز کرد.

وی با ذکر اینکه گزارش این سفر به دولت غنا منعکس می شود گفت: همکاری لازم برای گسترش مبادلات در حوزه های مختلف از هم اکنون آغاز شده و شما نیز باید تجار خود را برای سفر به غنا آماده کنید.

سفیر غنا در ایران اضافه کرد: غنا، کشور در حال توسعه و با منابع فراوان است که در صورت حضور متخصصان این استان در این کشور آنها می توانند از این منابع به خوبی استفاده کنند.

بیلاه باوا اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از زمینه های مناسب برای همکاری همدان و غنا است و بخاطر مشکلات آب و خشکسالی در ایران، در دو کمیسیون مشترک ایران و غنا نیز راجع به آن تصمیم هایی گرفته شده است.

وی اضافه کرد: کشور غنا سرزمین پر آب، حاصلخیز و مرغوب است که می توان این زمینها را برای آبادانی در اختیار تجار همدانی قرار داد.

سفیر غنا در ایران وعده داد: بعنوان سفیر تلاش کند طرفین بهترین نتیجه را از این دیدار مشترک و تعاملات تجاری بگیرند.

بیلاه باوا با قدردانی از همکاری، استقبال گرم و شایسته استاندار همدان افزود: بازدید های صورت گرفته از این استان نشان داد که استاندار به خوبی این استان را مدیریت کرده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin