سفیر عراق در تهران در جشن آزادی موصل گفت: ما به نمایندگی از همه جهان جنگیدیم و خطرناک ترین گروهک تروریستی را از بین بردیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، راجح الموسوی سفیر عراق در تهران در مراسمی که به مناسبت آزادسازی موصل، در محل سفارت این کشور برگزار شد، افزود: اعضای این گروهک تابعیت 100 کشور را داشته و ممکن بود نقش بمب های زمانی را در کشورهای خود داشته باشند.

وی یادآور شد: مرجعیت با فتوای جهاد کفایی توانستند نقش واضح و مهمی در تشویق فرزندان این ملت به مبارزه با این گروهک (داعش) داشته باشند و صدها هزار رزمنده به این فتوا لبیک گفتند.

الموسوی تصریح کرد: عملیات (نینوا ما می آییم) از 9 ماه پیش آغاز شد که در آن ارتش، دستگاه مبارزه با تروریسم، پلیس و حشدالشعبی، نیروهای پیشمرگه و مبارزان عشایر در آن شرکت کردند، و همه این نیروها از نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور می گرفتند.

سفیر عراق در تهران گفت: آنها به محورهای مختلف تقسیم شده و با توجه به نقشه تعیین شده برای جنگ مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی بر سلامت شهروندان تاکید داشت، ادامه داد: این در حالی بود که گروهک داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد. لذا نیروهای شجاع ما در این عملیات شجاعانه و با انسانیت وارد این مبارزه شدند و هدف آنها آزادی انسان قبل از آزادی خاک بود.

این دیپلمات عراقی اظهار داشت: همچنین کشورهای ائتلافی و دوست، نقش بارزی در حمایت از تلاش دولت عراق در این نبرد داشتند، که از طریق ائتلاف بین المللی و یا خارج از پوشش آن بودند، لذا پیروزی که در موصل به دست آمد، پیروزی همه کسانی است، که با ما متحد بودند و ما را در جنگ علیه این گروهک مجرم یاری کردند.

راجع الموسوی عنوان داشت: نیاز خود را به حمایت بیشتر و یاری جهت بازسازی و استقرار مناطق آزاد شده از جمله موصل اعلام می کنیم زیرا پیروزی بدون بازگشت جنگزده ها به شهرهای خود آن هم پیش از تامین خدمات، پیروزی نیست.

به گزارش ایرنا، جشن آزادسازی موصل با حضور جمعی از سفرا و نمایندگی های کشورهای مقیم تهران و جمعی از اتباع عراقی در محل سفارت این کشور برگزار شد.

همچنین در این مراسم حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز حضور داشت.

سفرای انگلستان، روسیه، اتریش، فلسطین، پاکستان، سوریه، ارمنستان، ونزوئلا و همچنین ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان در تهران، ماجد غماص نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران از جمله سفرای حاضر در این مراسم بودند.

گروهک تروریستی داعش در ژوئن 2014، موصل دومین شهر بزرگ عراق را اشغال کرد. این گروهک تروریستی آثار تاریخی موصل، همچون حضر و نمرود و قبر یونس پیامبر را تخریب کرد.

همچنین داعش همراه با جنایات فجیع بسیاری که صورت می داد، با رعب و وحشت افکنی منظومه ای از رسانه ها و برنامه های ارتباطی پیشرفته ایجاد کرد و توانست از طریق آن هزاران مزدور خارجی از بیش از صد کشور را جذب کند.

گروهک تروریستی داعش با بمب گذاری خانه ها و پنهان شدن پشت مردم، از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد و هرکس که می خواست فرار کند را درجا می کشت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin