سفیر عراق در ایران با بیان اینکه دولت عراق خروج آمریکا از برجام را تحریم خواهد کرد، گفت: انتظار بیشتری از جامعه جهانی داشتیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، راجح الموسوی در نشست خبری که در ستاد انتخابات پارلمانی عراق در دولت‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: نمی‌توان نسبت خاصی را در جریان مشارکت‌های انتخاباتی تعیین کنیم، دلیل ما حضور گسترده مردم، آن هم از ساعات اولیه رأی‌گیری است.

وی بیان کرد: انتخابات در عراق روز شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، حضور امروز عراقی‌های مقیم ایران در پای صندوق‌های رأی، این مسئله را نشان می‌دهد که مشارکت بیش از این‌ها خواهد بود.

سفیر عراق در ایران تصریح کرد: مشارکت بالای مردم و همچنین درصد آرای بیشتر برای احزاب مختلف موتور محرکی در عراق و جامعه جهانی برای آرامش بیشتر خواهد شد.

الموسوی خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده، پارلمان قدرتمندی را برای ایجاد حاکمیت ایجاد می‌کند و این پارلمان توقعات مردم عراق را تأمین بخشیده و آینده کشور را روشن خواهد ساخت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرری درباره موضع دولت عراق در برابر خروج آمریکا از برجام گفت: دولت عراق با صدور بیانیه‌ای این اقدام آمریکا را محکوم کرده است و آن را اقدامی نادرست می‌داند.

وی تشریح کرد: آمریکا با نادیده گرفتن تلاش‌های چندین‌ساله جامعه جهانی برای انعقاد برجام، از این قرارداد بین‌المللی خارج شد، دولت عراق انتظار داشت تا آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند باشند، همچنین توقع بیشتری از جامعه جهانی می‌رفت تا در مقابل این اقدام آمریکا ایستادگی کند.

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه دولت عراق خروج آمریکا از برجام را تحریم خواهد کرد، بیان کرد: اقدام آمریکا در خروج برجام تأثیری در روابط ایران و عراق ندارد.

الموسوی تصریح کرد: برجام اهمیت زیادی در امنیت بین‌المللی داشت، امیدواریم اقدام آمریکایی باعث ایجاد مشکلاتی در منطقه نشود و موانعی را ایجاد نکند.

رینه کورنی نماینده سازمان ملل امور دولت عراق در ایران گفت: حضور گسترده‌ای را در انتخابات شاهدیم و آرزومندیم این آرا به‌صورت شفاف و بسیار دموکراتیک چه در داخل عراق و چه در ایران و سایر کشورها گرفته شود.

حیدرالحسینی رئیس ستاد انتخابی پارلمانی عراق در ایران نیز متذکر شد: پیش‌بینی شرکت ۵۰ تا ۶۰ درصد واجدین شرایط در ایران را داریم که مشارکت بالایی است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin