سفیر عراق در ایران در خصوص اهمیت ارتباط دو کشور ایران و عراق گفت: ارتباط حسنه دولت ایران و عراق سبب خرسندی دوستان و هراس دشمنان می‌شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر عراق در ایران طی سخنانی در مراسم آغاز به کار دفتر صدور روادید اربعین ویژه شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران گفت: خدمت به بارگاه امام حسین (ع) افتخار بزرگی است که بالاتر از آن در عالم یافت نمی‌شود.

سید راجح موسوی افزود: این حقیقتی است که اگر تمسک به سیره امام حسین (ع) و ائمه اطهار نبود پیروزی ملت ایران و عراق بر دشمنانشان میسر نمی‌شد.

وی بیان داشت: امروز رهبر انقلاب اسلامی نیز با حرکت در مسیر نهضت امام حسین (ع)، انقلاب اسلامی ملت ایران را به پیش می‌برد و مردم عراق نیز با اطاعت از مراجع تقلید به ویژه آیت‌الله سیستانی که در مسیر ائمه اطهار حرکت می‌کنند بر دشمنان خود فائق می‌آیند.

سفیر عراق در ایران افزود: امروز ایران و عراق به سمت عمق بخشیدن به روابط سیاسی خود پیش می‌روند و روح برادرانه‌ای که در میان مردم ایران و عراق وجود دارد به ایجاد این ارتباط کمک بیشتری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط حسنه ایران و عراق سبب خرسندی دوستان و انسان‌های شریف و هراس دشمنان می شود.

موسوی با اشاره به فراهم شدن مقدمات مراسم اربعین و حضور مردم ایران در این مراسم مهم گفت: در سال گذشته یازده دفتر کنسولگری در مدت زمان کوتاهی در ایران برای صدور روادید افتتاح شد که این مهم در روابط بین‌الملل بی‌سابقه بود.

وی بیان داشت: ملت ایران و عراق به شکرانه خداوند موفق به برگزاری یکی از موفقیت آمیزترین اجتماعات جهان اسلام شدند و این اطمینان را به مردم ایران می‌دهیم که تمام امکانات عرق به صورت آماده باش برای اجرای موفقیت آمیز زیارت حضور دارند.

سفیر عراق در ایران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب زیارت اربعین را معجزه‌ای الهی خواندند و انتظار می‌رود که با حضور هر چه بیشتر مردم، این اجتماع با شکوه بیشتری برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: این قول را به مردم ایران می‌دهیم که چون سال های گذشته حتی روزهای تعطیل و به‌صورت شبانه‌روزی تمام درخواست‌های مربوط به روادید پاسخ دهند.

این مسئول عراقی با اشاره به لزوم صدور بیمه برای شرکت کنندگان در اجتماع اربعین عنوان کرد: صدور بیمه برای زائرین اربعین حسینی به درخواست وزارت کشور ایران و برای حفظ جان آنان انجام می‌شود و مردم ایران نباید بابت این امر از ما ناراحت باشند.

موسوی با اشاره به نبرد مردم عراق با تروریست‌های داعشی تکفیری گفت: اگر موضع برادران ایرانی در مقابله با گروه‌های تروریستی نبود و مردم ایران در کنار مردم عراق قرار نمی‌گرفتند، منطقه را خون در بر می‌گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin