راجح صابر عبود الموسوی، سفیر عراق در تهران معتقد است که توافق هسته ای ایران با گروه 5+1 پیام صلح و دوستی به جهان بود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر عراق در همایش بین المللی ورزش زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی در تبریز، با بیان اینکه ایران با این توافق به جهانیان نشان داد که همواره برای صلح و امنیت جهانی و برقراری دوستی و صمیمت بین ملت ها تلاش می کند، خاطرنشان کرد: تلاش ایران در این عرصه ها قابل ستایش است.

وی افزود: ایران در جریان مذاکرات هسته ای پیروز واقعی بود و دولت این کشور نشان داد که در جهت تامین صلح و دوستی پیشتاز است.

الموسوی با بیان اینکه این توافق به شدت مورد استقبال مردم کشورهای منطقه قرار گرفته است، یادآور شد: این توافق می تواند صلح و امنیت در منطقه را پایدار و تقویت کند.

وی استکبار جهانی را عامل اصلی جنگ و خشونت در خاورمیانه بیان کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران استکبار همواره تلاش کرده است مانع از موفقیت های ایران شود که بر همین اساس جنگ ایران و عراق را طراحی کرد و به دست صدام به خاک ایران تجاوز شد.

الموسوی افزود: حمله صدام به ایران تنها تصمیم یک شخص بود نه یک ملت.

وی ادامه داد: در ادامه همین سیاست ها امروز شاهدیم که خاورمیانه به محلی برای رشد گروه های تروریستی تبدیل شده است در حالی که مردم مسلمان این منطقه همواره علیه تروریسم مبارزه کرده اند و خودشان قربانی آن بوده اند.

سفیر عراق در تهران با تاکید بر اینکه ایجاد و تقویت صلح جهانی نیازمند همکاری تنگاتنگ کشورهای مختلف است، گفت: در این زمینه امروز عراق و ایران در مبارزه با داعش همکاری های بسیار وسیع و خوبی را آغاز کرده اند.

الموسوی، جمهوری اسلامی ایران را منادی صلح پایدار جهانی توصیف کرد و افزود: این کشور دوست و همسایه همیشه تلاش کرده است مشکلات خود و سایر کشورهای منطقه را از طریق گفت وگو حل و فصل کند.

همایش بین المللی علمی ورزش زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی امروز (سه شنبه) با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف خارجی در تبریز آغاز به کار کرد.

دراین همایش یک روزه که پیش از برگزاری پنجمین دوره رقابت های آسیایی ورزش زورخانه ای ترتیب یافته است، تعداد شش مقاله به صورت سخنرانی در قالب چهار مقاله محققان ایرانی و دو مقاله نیز از سوی استادان کشورهای ایتالیا و اسپانیا ارایه می شود.

پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزش زورخانه ای نیز از عصر امروز در تبریز شروع می شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin