سفیر جدید سوییس با ابراز علاقه به توسعه همکاری بانکی با ایران گفت: برآنیم با بکارگیری توانایی های خود، همکاری های خوبی در زمینه بانکی و نیز مبارزه با پولشویی داشته باشیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، مارکوس لایتنر در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در تهران افزود: من همانند سفیر قبلی سوییس در تهران تخصص و تحصیلات اقتصادی دارم که این نشاندهنده نوع رویکرد و تاکید کشور متبوع من مبنی بر توجه جدی به توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه ایران و سوییس است.

وی به دستاوردهای اقتصادی و بهبود شاخص های این بخش را چشمگیر دانست.

مسعود کرباسیان در این دیدار با اشاره به پنج محور اساسی اقتصاد مقاومتی شامل برونگرایی به معنای توسعه تعامل منطقه ای و جهانی، درونزایی اقتصاد به معنای حمایت از نیروی کار تحصیلکرده و جوان داخلی، تاکید بر دانش محور بودن اقتصاد، عدالت محوری از جمله در خصوص مباحث مالیاتی و برخورد با فساد و پولشویی و ایجاد شفافیت در اقتصاد، به تشریح اقدام های دولت در این ارتباط پرداخت.

وی تبدیل رشد منفی هفت درصد به رشد 12.5 درصدی اقتصاد در سال 1395 و رشد هفت درصدی در سال 1369، رشد شاخص ‘تشکیل سرمایه ثابت’ از منهای سه درصد به مثبت سه درصد، کاهش تورم از 30 درصد به میانگین 9 درصد در امسال و کاهش سهم 65 درصدی درآمدهای نفتی در بودجه از 65 درصد به 30 درصد را از دستاوردهای اقتصاد ایران در دولت یازدهم و دوازدهم دانست.

کرباسیان ادامه داد: با تکیه به این دستاوردها و پیشرفت ها بشدت امیدواریم بتوانیم روند روبه رشد اقتصاد ایران را با دوستان اروپایی بویژه سوییسی، در زمینه های مختلف از جمله سرمایه گذاری و همکاری های بانکی به پیش ببریم.

وی سفر دو سال پیش رییس جمهوری سوییس به تهران را نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور دانست و با اشاره به سفر آتی هیات های تجاری و سرمایه گذاری سوییسی به ایران، ابراز امیدواری کرد اینگونه مراودات، زمینه توسعه هر چه بیشتر روابط را فراهم آورد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin