عدنان محمود، سفیر سوریه از ایران به خاطر کمک های قابل توجه در زمینه دارو و فرآورده های نفتی به سوریه قدردانی کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران در نشست با معاونان وزارت بهداشت، ضمن قدردانی از کمک هایی وزیر بهداشت گفت: بدون شک همکاری بین دو کشور، راهبردیست و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در سوریه از لحاظ ارزش ها و آرمان ها تفاوتی با ایران نمی بینیم، افزود: شرایط سوریه به علت اقدامات تروریستی بحرانی شده و تاکنون وزیر بهداشت ایران مانند یک سرباز به سوریه کمک کرده است.

عدنان محمود همچنین با بیان اینکه اقدامات تروریستی تمام زیرساخت های آموزشی و بهداشتی سوریه را تحت تأثیر قرار داده، تصریح کرد: ایران در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری، همکاری های راهبردی با سوریه در زمینه پزشکی و آموزش عالی و فراوردهای نفتی و در این شرایط سخت برقرار کرده است.

سفیر سوریه در تهران افزود: دشمنان تمام راهها را برای تحصیل در کشورهای غربی به روی جوانان سوری بسته اند، زیرا می دانند تحصیل نقش بسزایی در پیشرفت کشور دارد، اما ایران در زمینه بورسیه های تحصیلی مقاطع تکمیلی و دکترا کمک شایانی به سوریه کرده است.

وی گفت: صحبت های من با وزیر بهداشت ایران پیش از این نشست به این نتیجه ختم شد که دشمنان هیچ تفاوتی بین ایران و سوریه قائل نیستند و تلاش دارند هر دو کشور را تضعیف کنند.

عدنان محمود افزود: دانشگاه های ترکیه و عربستان تسهیلاتی برای تحصیل تروریست ها قائل شده اند و این نشان می دهد حوزه علمی و فناوری، کم اهمیت تر از زمینه های سیاسی نیست.

سفیر سوریه در تهران گفت: امیدوارم شرایط برای بورسیه های تحصیلی در ایران فراهم و شش کرسی درخواست شده برای دانشجویان سوری در سال 2014 و 2015 ایجاد شود.

عدنان محمود افزود: وزارت بهداشت ایران تاکنون به علت نبود بودجه کافی، با بورسیه این افراد موافقت نکرده است و امیدواریم پس از این دیدار موانع موجود در این زمینه برطرف شود.

عدنان محمود خاطرنشان کرد: امیدواریم کشور ایران با در نظر گرفتن مساله جنگ در سوریه، با یک دید ویژه زمینه تحصیل دانشجویان بورسیه سوری را در مقطع فوق تخصص و دکترای عمومی فراهم کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin