نمایشگاه “پوسترهای معاصر سوییس” با حضور سفیر این کشور در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، جولیو هاس، سفیر سوییس در ایران، در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: دو سال پیش سفارت سوییس و خانه هنرمندان ایران نمایشگاه گرافیکی را در بزرگداشت صد و چهلمین سال بازرگانی و دوستی میان ایران و سوییس برگزار کردند. اکنون سوییس دوباره با نمایشگاه «پوسترهای معاصر سوییس» به خانه هنرمندان ایران بازگشته است. آثار این نمایشگاه توسط آقای اشتفان بوندی، یکی از طراحان پوستر سوییسی، گردآوری و انتخاب شده‌اند، او یکی از بازیگران وادی گرافیک برای سال‌های متمادی بوده است.

سفیر سوییس در ادامه با اشاره به نمایشگاه افتتاح‌شده در خانه هنرمندان ایران، خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم پوسترهای سوییس دقیقا به تمام ویژگی‌هایی اشاره می‌کنیم که کشور سوییس در تمام صنایع خود دارد، چه از لحاظ فنی و چه تایپوگرافی بی‌نقص و روان، کمپوزیسیون بسیار متعادل و مفهوم شفاف که از مشخصات پوستر سوییس است. طراحی بسیار پاکیزه و منظمی دارند و از لحاظ اقتصادی هم به‌صرفه و در عین حال حامل نتیجه‌ای بسیار موثر هستند.

او افزود: ما در ژانویه 2016 که ماه بهمن در تقویم ایرانی می‌شود، نمایشگاهی از آثار اشتفان بوندی همراه ورک‌شاپ او، در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهیم کرد. نمایشگاه فعلی نیز یک نگاه تازه است به تایپوگرافی، پوسترها و دیزاین معاصر سوییس. این نمایشگاه تنوع بصری معاصر در دیزاین سوییس را به نمایش گذاشته است که همراه با خودش ردپایی از طراحی سنتی سوییس را هم دارد و شامل آثار سال‌های اخیر طراحان سوییسی می‌شود. آثار از لحاظ مفهومی و فرمی بسیار قوی است و در آن‌ها می‌توان ردپای طنز را هم دید.

سفیر سوییس همچنین اضافه کرد: کشور ما عهد بسیار محکمی در زمینه تبلیغ این کشور و تبادل فرهنگی با ایران دارد و این شعار همیشگی ما است که «آزادی بیان، هنر و فرهنگ همیشه راه را به ما نشان خواهند داد».

در ادامه‌ی این مراسم نمایشگاه «پوسترهای معاصر سوییس» که به کوشش پروفسور اشتفان بوندی، لادن رضایی و ایرج میرزاعلیخانی در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران برپا شده است، توسط سفیر سوییس و اساتید بنام گرافیک ایران افتتاح شد.

نمایشگاه پوسترهای معاصر سوییس با همکاری سفارت سوییس در ایران و خانه‌ هنرمندان ایران برگزار ‌شده است و تا ۴ اردیبهشت‌ ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه آثاری از اریش بوشوهل، فلاویا کوچی، دومنیک ک. گایسبوهلر، مگی تسومشتاین، کلادیو باراندون، ملخیور ایمبودن، نادین کامبر، کلود کوهن، ژان‌بنوا لوی، فلیکس پففلی، روژه فوند و … به‌نمایش در‌آمده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin