رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: سوئیس در تقویت صلح و همبستگی نقش ویژه‌ای دارد و یکی از مهمترین طرف‌های همکاری‌های علمی ایران در اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، خانم نادین الیویری لوزانو سفیر کشور سوئیس در ایران و هیئت همراه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با اشاره به روابط خوب کشور سوئیس با جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور سوئیس در تقویت صلح و همبستگی نقش ویژه‌ای دارد و یکی از مهمترین طرف‌های همکاری‌های علمی جمهوری اسلامی ایران در اروپا محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر ضرورت همکاری‌های علمی فی مابین دانشگاه‌های ایران با سوئیس افزود؛ در راستای دیپلماسی علمی و تقویت صلح و گفت‌وگو با پیروان ادیان و مذاهب جهان، دانشگاه ادیان و مذاهب با برخی از دانشگاه‌های معتبر سوئیس همکاری‌های خوبی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اعلام آمادگی کامل دانشگاه ادیان و مذاهب برای همکاری با دانشگاه‌های کشور سوئیس گفت: امیدوارم حضور خانم نادین الیویری لوزانو سفیر کشور سوئیس در جمهوری اسلامی ایران موجب تقویت و گسترش همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های ایران با سوئیس گردد.

در ادامه این دیدار خانم نادین الیویری لوزانو سفیر کشور سوئیس در ایران با ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و دیدار با آقای نواب گفت: بسیار مایه خوشحالی است که در دانشگاه ادیان و مذاهب که یک دانشگاه بین المللی است و فرصت تحصیل دانشجویانی از سراسر جهان را در این دانشگاه فراهم نموده است حضور دارم.

سفیر سوئیس ادامه داد: ما از گسترش همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های دو کشور ایران و سوئیس استقبال می‌کنیم و علاقه‌مند هستیم که همکاری‌های علمی دانشگاه‌های سوئیس با دانشگاه ادیان و مذاهب را گسترش دهیم.

در این دیدار حجت الاسلام محمد طاهر قلی تبار رئیس اداره اروپا و آمریکای دانشگاه ادیان و مذاهب گزارشی از فعالیت‌های علمی و بین المللی این دانشگاه ارائه کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin