سفیر سوئد در ایران در دیدار با رییس اتاق بازرگانی اصفهان، شرکت‌های سوئدی را دارای سابقه تجاری بیش از چندین دهه با ایران دانست و گفت: در شرایط تحریم اقتصادی ایران، سوئد روابط خود را با این کشور کمتر نکرده است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، هلنا سونگلند افزود: اصفهان از ظرفیت‌های بالای همکاری مشترک در زمینه حمل ونقل، خودسازی، انرژی‌های پاک، محیط زیست و فناوری اطلاعات وداروسازی با شرکت‌های سوئدی برخوردار است.

وی گفت: بیش از ۱۲۰هزار ایرانی در سوئد زندگی می‌کنند که نقش مهمی در تجارت و سرمایه گذاری این کشور دارند و می‌توانند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و سوئد داشته باشند.

وی به قرارداد شرکت اسکانیا با شهرداری اصفهان برای تولید ۱۰۰دستگاه اتوبوس مسافربری اشاره کرد و گفت: شرکت‌های سوئدی آماده سرمایه گذاری مشترک در استان اصفهان با هدف تولید و صادرات مجددند.

رییس خانه صنعت ومعدن ایران و رییس اتاق بازرگانی اصفهان هم در این دیدار گفت: این استان با واقع شدن در مرکز کریدور حمل و نقل ایران در زمینه‌های خودروسازی به عنوان قطب قطعه سازی کشور محسوب می‌شود.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی، استان اصفهان را با هشت هزار واحد صنعتی در بخش‌های فولادی، پتروشیمی، مصالح ساختمانی و نساجی صنعتی‌ترین استان کشور برشمرد و افزود: ۶۷شهرک صنعتی استان اصفهان در زمینه‌های گوناگون توانسته نیاز صنعتی ایران را برطرف کند و در تحریم‌های اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.

وی گفت: استان اصفهان می‌تواند به صورت مستقیم با سوئد روابط تجاری نزدیکی در بخش‌های مختلف تعریف کند.

سهل آبادی با اشاره به قانون مترقی جذب سرمایه گذاری خارجی ایران گفت: استان اصفهان با بیش از ۱۴۰طرح مطالعه شده آماده سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاران خارجی است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار برقراری روابط دوطرفه با اتاق بازرگانی سوئد از طریق سفارت این کشور در ایران شد و گفت: سفارت خانه‌ها نقش مهمی در برقراری ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی دو کشور دارند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin