سفیر سنگاپور با اشاره به آمادگی سرمایه‌گذاران این کشور برای اجرای پروژه‌های شهری در تهران گفت: برای تحقق این موضوع باید به سمتی برویم که مقررات دست‌وپاگیر و بوروکراسی‌های اداری حذف شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در دیدار محمدعلی‌نجفی و اون‌‌كنگ‌یانگ، سفیر سنگاپور در ایران موضوعات مختلفی از قبیل فضاهای سبز عمودی، مدل‌های مختلف اداره شهر در تهران و سنگاپور و تجارب تهران و كلانشهرهای سنگاپور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفیر سنگاپور همچنین گفت: تهران شهر زیبایی است و فرصت‌های بسیاری برای توسعه و سرمایه‌گذاری دارد.

وی با اشاره به اینكه تهران در كنار تمام زیبایی‌ها و توسعه‌ای كه دارد مانند كلانشهرهای دنیا با مشكلاتی مواجه است، تصریح كرد: هر وقت به تهران سفر می‌كنم، بنایی جدید، مجسمه و المانی تازه مشاهده می‌كنم كه از نقاط قوت شهرداری است؛ البته در كنار این موارد تهران با مشكل آلودگی هوا نیز مواجه است كه البته سنگاپور نیز این مشكل را داشت و استراتژی دولت برای مواجهه با این مشكل توسعه فضای سبز و سرمایه‌گذاری در این بخش بود.

كنگ‌یانگ با بیان اینكه براساس سیاست‌های دولت سنگاپور نیمی از مساحت این كشور برای ساختمان‌سازی‌ و فضاهای تجاری درنظر گرفته شده است، خاطرنشان كرد: نیمی دیگر از 720كیلومترمربع مساحت كشور برای كاربری فضای سبز اختصاص یافته است. وی با تأكید بر اهمیت طراحی شهری گفت: شهرها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند كه مانند نیویورك شلوغ نباشند، به همین منظور باید حمل‌ونقل عمومی گسترش پیدا كند.

سفیر سنگاپور در تهران از جمله راهكارهای سنگاپور برای ترغیب شهروندان جهت استفاده از حمل‌ونقل عمومی و وسیله نقلیه پاك را بالا بردن هزینه مالكیت خودرو، هزینه پاركینگ و افزایش ظرفیت استفاده از دوچرخه دانست.

به گفته وی، برای استفاده شهروندان از بزرگراه‌ها نیز در سنگاپور عوارض اخذ می‌شود تا ضمن ایجاد درآمدهای پایدار، مردم را به استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی سوق دهند.

سفیر سنگاپور یكی دیگر از راه‌های تشویق مردم به استفاده از اتوبوس و حمل‌ونقل پاك را بالا بردن آگاهی مردم از طریق آموزش در دانشگاه‌ها دانست.

وی در پایان با استقبال از پیشنهاد شهردار تهران نسبت به سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران سنگاپوری برای اجرای پروژه‌های شهرداری تهران گفت: برای تحقق این موضوع باید سازوكاری دیده شود تا از طریق یك مرجع مشخص پیگیری و مقررات دست و پاگیر و بوروكراسی حذف شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin