رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با “الحاج عليون سامبا” سفیر سنگال در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.“علاء الدین بروجردی” در دیدار سفیر سنگال در کشورمان حوادث اخیر غزه را فاجعه‌ بزرگ انسانی و ظلمی بزرگ در حق امت اسلامی خواند و افزود: افکار عمومی جهان اسلام انتظار دارد دولت‌های مسلمان اقدام جدی برای مقابله با وحشی‌گری‌های افسار گسیخته رژیم صهیونیستی انجام دهند.

وی با بیان این‌که افکار عمومی جهان اسلام به شدت از فجایع انسانی در غزه ملتهب است، تاکید کرد: نباید اجازه داد چنین ظلم بزرگی در حق امت اسلامی انجام شود و صهیونیست‌ها باید بدانند انجام چنین فجایعی برای آنها گران تمام می‌شود.

بروجردی حمایت آمریکا و پاره‌ای کشورهای اروپایی را عامل گستاخی و وحشی‌گری رژیم اشغالگر قدس دانست و اظهار داشت: مدعیان حقوق بشرمهمترین ناقضان آن می‌باشند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در ادامه ضمن اظهار خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دوستانه دو کشور، گفت: دو کشور هنوز ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و گسترش همکاری‌های همه‌جانبه به ویژه در بخش صنعت و تجارت دارند که باید از آنها بهره گیرند.

وی همکاری‌های دو کشور در بخش خودروسازی و انرژی را نمادی از مناسبات دوستانه فیمابین خواند و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از توسعه و تقویت مناسبات دوجانبه در تمامی عرصه‌ها حمایت می‌کند.

بروجردی نقش پارلمان‌ها در تسهیل و تحکیم مناسبات دو کشور را مهم ارزیابی کرد و بر ضرورت تعمیق روابط پارلمانی فیمابین تاکید کرد.

“الحاج عليون سامبا” سفیر سنگال در تهران نیز در این دیدار توسعه و تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران را برای کشورش بسیار مهم دانست و گفت: آنچه که ایران در زمینه‌ انجام پروژه‌های زیربنایی، عمرانی و صنعتی در سنگال انجام داده در یکصدسال اخیر هیچ کشوری انجام نداده است.

وی پروژه‌ تولید خودروی سمند را نماد همکاری‌های خوب دو کشور دانست و افزود: با توجه به توانمندی‌های بالای صنعتی ایران هنوز ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، صنعتی فیمابین وجود دارد.

سفیر سنگال آمادگی مجلس کشورش برای تقویت و توسعه‌ همکاری‌های پارلمانی با مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با بیان موضع کشورش مبنی بر محکومیت اقدامات وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت: داکار خواستار تشکیل اجلاس وزرای خارجه‌ی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی برای توقف نسل‌کشی و فاجعه‌ی انسانی در غزه می‌باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin