سفیر سابق چین در ایران با بیان اینکه ایران و چین در حال حاضر حدود دو هزار قلم کالا با یکدیگر مبادله می کنند گفت: ایران یکی از پایگاه های مهم جاده ابریشم آبی و دریایی است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، لیو جنگ تانگ، در نشست اقتصادی دو جانبه ایران و چین و افتتاح پاویون ایران در شانگهای افزود: راه اندازی این پاویون می تواند روابط دو کشور را به نحو بهتری تغییر دهد و ظرفیت های دو کشور را شکوفا کند.

او با اشاره به اینکه شانگهای محور ‘یک کمربند یک جاده’ است گفت: راه اندازی پاویون ایران در شانگهای می تواند برای دو کشور مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران از قدیم با چین ارتباط خوبی داشته و نقش مهمی در جاده ابریشم ایفا کرده است گفت: اکنون نیز دو کشور روابط تجاری و دوستانه خیلی خوبی با هم دارند.

سفیر سابق چین در ایران با بیان اینکه این وضعیت از اعتماد متقابل دو کشور ایجاد شده است گفت: ایران یکی از کشورهای مهم برای چین است به همین دلیل حفظ این روابط و توسعه آن برای چین خیلی مهم است.

لیو جنگ تانگ افزود: وجود آثاری از فرهنگ ایرانی در منطقه بیانگر روابط تاریخی و قدیمی دو کشور بوده است.

پاویون جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه دائمی جهت ارائه محصولات صادراتی ایران و فن آوری های نوین امروز چهارشنبه فعالیت خود را به صورت رسمی در منطقه آزاد شانگهای چین آغاز کرد.

پاویون ایران در زمینی به مساحت 5400 متر و در ساختمانی دو طبقه در منطقه آزاد تجاری شانگهای افتتاح شده است.

هدف از راه اندازی این پاویون، عرضه کالاهای برتر و نمونه ایران در بازار چین است. این پاویون دارای 60 غرفه مختلف در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، عمرانی و فناوری است. از جمله امتیازات منطقه آزاد تجاری شانگهای، فروش و عرضه کالاهای ایرانی بدون پرداخت عوارض است.

سمینار همکاری های ایران و چین نیز همزمان با افتتاح پاویون ایران با حضور مقامات دو کشور در شانگهای برگزار شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin