سفیر روسیه در ایران به سطح روابط اقتصادی میان دو کشور اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه در این زمینه چندان موفق نبودیم خواستار تلاش بیشتر طرفین برای ارتقای روابط دو جانبه شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، لوان جاگاریان در حاشیه دیدار با استاندار تهران گفت: مشکلات عینی و غیر عینی در مسیر ارتقای روابط وجود دارد و هر دو طرف مشکلات موجود را به خوبی درک می کنند.

وی در خصوص توافق سه جانبه میان ایران، آذربایجان و روسیه برای گسترش ارتباطات در حوزه برق و انرژی و راه اندازی کریدور برق اشاره کرد و افزود: روزهای گذشته خط راه آهن رشت- آستارا راه اندازی شد و امیدوارم که این اقدامات، زمینه خوبی برای ادامه رایزنی های دو و سه جانبه ایجاد کند.

جاگاریان با بیان ایکه در مورد ادامه نوع همکاری راه آهن رشت – آستارا در حال تبادل نظر هستیم اضافه کرد: وزارت نیروی هر دو کشور در تماس هستند و در سطح وزرای نیرو پیشنهاداتی مطرح شده است که همکاری در حوزه تبادل انرژی ادامه پیدا کند.

سفیر روسیه در ایران در خصوص نشست خود با استاندار تهران گفت: در آستانه همایش قفقاز شمالی و ایران هستیم که به زودی در اصفهان برگزار می شود و احتمال برگزاری جلسه کمیسیون مشترک ایران و روسیه نیز در همین شهر وجود دارد که هر دو همایش می تواند به تعمیق روابط بین دو کشور کمک کند.

جاگاریان به طرح لغو روادید گردشگری بین ایران و روسیه اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون این برنامه در دستور کار وزارت خارجه هر دو کشور هستند و امید می رود به زودی به نتیجه برسند.

سفیر روسیه در تهران گفت: برخلاف آنچه برخی کشورها ادعا می کنند ایران حامی تروریست هاست اما در استان های مختلف مشاهده کرده ایم که جمهوری اسلامی خود قربانی تروریست به شمار می آید.

جاگاریان افزود: ما از همکاری بین ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم راضی هستیم.

وی به دیگر همکاری های میان ایران و روسیه اشاره کرد و یادآور شد: ما از سطح روابط دو جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدارسیون روسیه در ابعاد مختلف سیاسی، فنی- نظامی و اقتصادی راضی هستیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin