سفیر فدراسیون روسیه در تهران گفت: توسعه ارتباطات پارلمان‌های دو کشور تسهیل‌کننده روابط ایران و روسیه هستند ضمن اینکه می‌توانند به دولت‌ها برای توسعه رایزنی‌ها فشار بیاورند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، «لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در گفتگو با فارس، با اشاره به روابط پارلمانی تهران و مسکو گفت: من از میزان روابط و رایزنی‌های پارلمانی دو کشور رضایت دارم. ضمن اینکه نمایندگان مجالس دو کشور در این زمینه با یکدیگر گفت‌وگو داشته و فعال هستند.

وی افزود: رفت‌وآمدهای بسیار منظمی برای توسعه مبادلات پارلمانی بین مجالس ایران و روسیه در سطوح مختلف برقرار است ضمن اینکه رؤسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و دوما و سنای فدراسیون روسیه ملاقات‌های مستمری با یکدیگر دارند.

سفیر روسیه در تهران تصریح کرد:‌ در حاشیه اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) علی لاریجانی رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران و ماتویینکو رئیس مجلس سنای فدراسیون روسیه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

جاگاریان اظهار امیدواری کرد: روز به روز بر رایزنی‌های دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی افزوده شده و دیدگاه‌های مشترک ایران و روسیه به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

وی درباره نقش پارلمان‌های دو کشور در راهبردی شدن روابط ایران و روسیه خاطرنشان کرد:‌ پارلمان دو کشور تکمیل‌کننده روابط هستند که توسعه مبادلات در سطوح مختلف مجالس دو کشور می‌تواند در بخش‌های مختلف به ویژه توسعه مبادلات اقتصادی و رایزنی‌های سیاسی مفید باشد.

سفیر روسیه در ایران گفت:‌ مجالس ایران و روسیه می‌تواند مسیر همکاری‌های وزارتخانه‌های دو کشور را هموار کرده و فعالیت‌ها را توسعه دهند.

وی افزود: توسعه مبادلات پارلمان‌های دو کشور تسهیل‌کننده روابط ایران و روسیه هستند ضمن اینکه می‌توانند به دولت‌های ایران و روسیه برای توسعه رایزنی‌ها فشار بیاورند.

جاگاریان در پایان گفت: برخی اوقات برای توسعه مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف باید نمایندگان مجلس به دولت فشار بیاورند. ضمن اینکه باید تلاش کنیم با استفاده از فرصت لازم روابط ایران و روسیه بیش از پیش گسترش پیدا کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin