سفیر دهلی نو در تهران گفت: حجم کالاهای اساسی که از طریق بندر چابهار بین ایران و هند مبادله می شود تلاش می کنیم افزایش یابد و اقلام دیگری نیز به این کالاها اضافه شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، گدام دارمندرا در دیدار با مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و بازدید از بندر چابهار اظهار داشت: بندر چابهار سمبل جدید ارتباط ایران و هند است و همه تلاش‌ها برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری فراهم است تا “اگزیم بانک” در ایران فعال شود.

وی افزود: برنامه‌های ایران و هند در بندر چابهار باید با سرعت به سمت جلو پیش برود ما نیز در این خصوص هر اقدامی که نیاز باشد انجام می‌دهیم.

سفیر دهلی نو در تهران ادامه داد: بر اساس قرارداد فی مابین بندر چابهار و هند اقدام‌های زیادی باید در این بندر انجام شود و برای همین خود را متعهد می‌دانیم که برای رفع مشکلات و پیگیری برنامه‌ها وارد عمل شویم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: باید برنامه‌های مربوط به قرارداد بندر چابهار و هند به گونه‌ای پیش برود تا تجار با اطمینان بیشتری بتوانند برای سرمایه گذاری اقدام کنند.

بهروز آقایی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در این خصوص به تمام تعهدات خود پایبند است و در این خصوص کارگروهی با حضور مدیران سازمان بنادر و دریانوردی ایران و کشور هندوستان ایجاد و نشست‌های آن به صورت منظم برگزار شود تا بتوان بر روند پیشرفت کارها تمرکز کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته کالاهایی نظیر گندم، ذرت و دام زنده از طریق بندر چابهار وارد شد و تخفیف‌هایی به خطوط کشتی رانی که کالاهایشان را در این بندر تخلیه می‌کنند اختصاص یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت کالاهای ترانزیتی و صادراتی اظهار داشت: بازاریابی گسترده و قوی باید توسط شرکت «IPGL» نیز صورت پذیرد تا شاهد رونق بیش از پیش این بندر اقیانوسی باشیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin