سفیر جدید سوئیس در ایران ضمن دیدار و گفتگو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی كرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، محمدجواد ظریف در دیدار با “جولیا هاس” سفیر جدید سوئیس در ایران ضمن اشاره به روابط خوب فیمابین دو كشور گفت: دو كشور ایران و سوئیس از زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری برخوردارند.

وزیر امور خارجه كشورمان سوئیس را كشوری تأثیرگذار در جامعه جهانی و اروپا به خصوص در عرصه سیاسی و اقتصادی توصیف و ابراز امیدواری كرد كه با آغاز به كار دولت جدید شاهد تقویت تعامل بین ایران و كشورهای اروپایی از جمله سوئیس بر اساس احترام متقابل باشیم.

ظریف همچنین ضمن اشاره به نقش و جایگاه ایران در منطقه افزود: ایران از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای همكاری و تعامل سازنده در مسائل مختلف سیاسی و امنیتی و نیز اقتصادی و تجاری با اروپا به ویژه كشور سوئیس برخودار می‌باشد.

وزیر امور خارجه كشورمان همچنین با اشاره به تحولات اخیر در منطقه به خصوص در مورد بحران سوریه ابراز امیدواری كرد غرب با بهره‌گیری از فرصت ابتكار روسیه در این زمینه، در راستای حل و فصل این بحران از راه‌های سیاسی و دیپلماتیك و دور كردن سایه جنگ و خشونت از منطقه تلاش كند.

جولیا هاس، سفیر جدید سوئیس در ایران نیز ضمن ابلاغ سلام‌های گرم وزیر امور خارجه كشورش به همتای ایرانی، به سابقه روابط دوستانه و خوب بین دو كشور در عرصه دوجانبه و چندجانبه اشاره كرد.

وی ابراز امیدواری كرد با آغاز به كار دولت حسن روحانی شاهد بسط و گسترش بیش از پیش روابط بین تهران و برن به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری باشیم و تاكید كرد در این راستا همه تلاش خود را به كار خواهد گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin