سفیر ترکیه در دیدار با انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت: تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح مبادلات تجاری بین دو کشور بکار خواهم گرفت.

به گزارش آوا دیپلماتیک، دریا اورس در ادامه خاطرنشان کرد: روابط ایران و ترکیه قدیمی و دیرینه است و علیرغم فراز و نشیب‌های گوناگون در طول تاریخ روابط دو کشور همواره الگو در بین کشورهای منطقه بوده است.

وی افزود: کشور ترکیه اهمیت خاصی برای روابط فرهنگی و اجتماعی به همراه مبادلات تجاری قائل است چراکه مردم ایران مردمی اهل هنر هستند و در زمینه‌های گوناگون هنری ایفای نقش می‌کنند.

اورس ضمن اشاره به اینکه شهر بزرگ تهران علی‌رغم داشتن ترافیک اما یکی از زیباترین شهرهای دنیا است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان سفیر ترکیه تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح مبادلات تجاری بین دو کشور بکار خواهم گرفت.

سفیر ترکیه افزود: به‌عنوان سفیر ترکیه در تهران سفارت فرهنگی این کشور را قبلاً تجربه کردم و سال‌ها در زمینه زبان و فرهنگ ایران مطالعه و تدریس کردم.

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه کشور ترکیه همواره در شرایط سخت با حفظ استقلال سیاسی کشور شریک تجاری خوبی برای ایران بوده است، گفت: ترکیه یکی از مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود و تهران نیز با داشتن جاذبه‌های گردشگری می تواند مقصد گردشگران ترک قرار گیرد.

استاندار تهران تصریح کرد: باید موانع موجود بر سر راه مبادلات تجاری بین دو کشور شناسایی و برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام درهای مذاکره بین دو کشور ترکیه و ایران باز است و با گفتگو در خصوص رفع موانع تجاری می توان موفق بود. اگر ایران و ترکیه بعنوان دو کشور بزرگ و نیرومند منطقه با هم متحد شوند مراودات اقتصادی را در سطحی بمراتب بهتر از آنچه که امروز شاهدیم خواهیم رفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin