سفیر بنگلادش در ایران گفت:‌ پل معلق مشگین‌شهر با جاذبه‌هایی که برای آن طراحی و اجرا شده، واقعا زیبا و چشم‌نواز بوده و هیجان این پل وصف‌ناپذیر است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، ا.ف.م گوسال اعظم سارکار در بازدید از پل معلق مشگین‌شهر اظهار داشت: برغم این‌که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که پل‌ها و رودخانه‌های زیادی در آن وجود دارد، ولی هیجان پل معلق مشگین‌شهر وصف‌ناپذیر است و یکی از مجموعه‌های مهم در جذب گردشگر بشمار می‌رود.

سفیر بنگلادش در ایران استفاده از ظرفیت‌های بومی برای احداث و راه‌اندازی مجموعه پل معلق مشگین‌شهر را قابل تحسین دانست و افزود:‌ استفاده از تکنسین‌ها و کارشناسان داخلی برای احداث این مجموعه که بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه به شمار می‌رود، شایسته قدردانی است.

ساکار اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه پل معلق مشگین‌شهر را مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و افزود: در بدو ورود گیت‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا نصب شده بود که جا دارد به همین منظور از مدیرعامل مجموعه پل معلق مشگین‌شهر تشکر کنم.

او همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل گفت:‌ زیبایی‌های این استان را شنیده و علاقه‌مند به سفر به اردبیل بودم تا این زیبایی‌ها و جاذبه‌ها را از نزدیک ببینم که با مشاهده این زیبایی‌ها به عینه مشخص شد که تمامی تعریف‌ها در این زمینه برازنده استان اردبیل است.

پل معلق مشگین‌شهر بزرگترین پل معلق خاورمیانه است که پنج سال پیش به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون بعنوان یکی از برندهای گردشگری استان اردبیل مطرح می‌باشد.

این پل در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچای احداث شده ، دارای ۲ متر است و ۳۶۵ متر طول به عدد روزهای سال دارد.

پل معلق در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی احداث شده و برای احداث پل و تاسیسات جانبی آن بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin