سفیر بنگلادش در ایران گفت: سرمایه‌گذاران بنگلادشی آماده فعالیت و سرمایه‌گذاری در استان گلستان هستند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، ا.ف.م گوسال اعظم سارکار در دیدار با استاندار گلستان، اظهار داشت: استان گلستان بسیار زیبا و جذاب است و مشخصه‌های طبیعی و آب و هوایی نزدیکی به بنگلادش دارد.

وی افزود: به همراه سرمایه‌گذار از بندر خواجه نفس بازدید کردیم و فرصت خوبی است تا در این زمینه همکاری کنیم.

سفیر بنگلادش بیان داشت: هدف اصلی من از سفر به گلستان این بود که در خصوص جزئیات سرمایه‌گذاری در استان صحبت کنیم و اطلاعات کلی از این منطقه به دست آوردیم.

سارکار  تصریح کرد: این پروژه کاملا به بخش خصوصی مربوط است و فضای همکاری برای بخش‌های خصوصی دیگر هم مهیاست، از دولت جمهوری اسلامی ایران و استانداری گلستان انتظار حمایت داریم و برای مجوزها و برگشت سرمایه نیازمند این حمایت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: زمانی که دو بخش خصوصی می‌خواهند در مورد جزئیات قرارداد مذاکره کنند نیاز است تا نماینده‌ای از استانداری گلستان هم در این جلسه حضور داشته باشد.

سفیر بنگلادش در ایران با بیان اینکه این سرمایه‌گذار بیش از 20 سال در ایران فعالیت دارد، گفت: امیدوارم این اتفاق برای هر دو طرف مفید باشد، اما این فعالیت نباید فقط به بندر خواجه نفس محدود شود و باید سایر کارهای تجاری هم در این منطقه انجام دهیم.

سارکار  افزود: اگر این مذاکره به موفقیت برسد یقینا تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران در آینده برای فعالیت در ایران به این کشور می‌آیند.

وی یادآور شد: این اتفاق گشایشی برای سرمایه گذاری در ایران و کمک به تجار بنگلادشی است و من به مثبت پیش رفتن اتفاقات خوش بین هستم.

هادی حق‌شناس در دیدار با سفیر بنگلادش اظهار داشت: برای ایجاد بندر خواجه نفس باید بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر همراه باشند.

وی افزود: در دو سال آینده خواجه نفس تبدیل به بندر غله و چوب خواهد شد زیرا محیط بکری با پس کرانه نامحدود و مناسب برای سرمایه گذاری است.

حق شناس ادامه داد: آماده هر گونه همکاری با کشور بنگلادش هستیم و خواجه نفس فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است.

وی یادآور شد: گلستان از لحاظ وسعت چهاردهنین استان کشور و از لحاظ تولید ششمین استان کشور است و 90 درصد از تولیدات کشاورزی گلستان به استان‌های دیکر و سایر کشورها صادر می‌شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin