سفیر بلغارستان در تهران گفت: رویداد بین المللی همدان 2018 و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری آسیا باید برای معرفی میراث ناملموس ایرانیان به جهان برنامه ریزی کند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر بلغارستان در اجلاس دو روزه سفرای خارجی در همدان که با حضور حدود 50 سفیر و نماینده خارجی با رویکرد رویداد فراملی همدان 2018 برگزار شد، اظهار داشت: اکنون همدان در مسیر درست گردشگری قرار گرفته و باید برای جذاب تر شدن خود نزد ملتهای جهان تلاش کند.

وی اضافه کرد: برای داشتن صنعت گردشگری مدرن باید از سنت ها و میراث با ارزش ملموس و ناملموس به خوبی استفاده کرد.

سفیر بلغارستان در تهران با اشاره به جاذبه های کشورش،گفت: در بلغارستان به خوبی کلیسا، مسجد و کنیسه در کنار یکدیگر جاذبه های گردشگری آفریده اند و بسیار مورد اقبال عمومی قرار دارند و همدان نیز از این ویژگی بهره مند است.

وی تاکید کرد: همدان با حفاظت از تنوع دینی می تواند جاذبه های گردشگری بسیاری ایجاد و منابع درآمدزای جدیدی برای خود تعریف کند.

وی با اشاره به اینکه بلغارستان از اقتصاد و تجارت ایران بویژه شهر تاریخی همدان حمایت می کند،افزود: با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی همدان و بلغارستان این مهم محقق می شود.

استان همدان در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.

همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری،در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.

این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه،کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin