“راشد بن سعد بن ظافر الحقبانی الدوسری” سفیر بحرین در تهران با “شاهی‌عربلو” رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار شاهی عربلو دو کشور ایران و بحرین را برادر و برخوردار از اشتراکات دینی و اعتقادی مبنایی خواند و اظهار کرد: وجود اشتراکات نقش مهمی در نزدیکی دو ملت ایران و بحرین دارد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حضور آمریکا در منطقه هدف راهبردی آمریکا را ایجاد فاصله بین کشورهای مسلمان و برادر عرب و ایران دانست و به لزوم حفظ وحدت بین کشورهای مسلمانان تأکید کرد.
شاهی‌عربلو در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لزوم وحدت اقتصادی کشورهای مسلمان در جهت رفاه و سعادت مردم این کشورها، گفت: با متمرکز کردن واردات و صادرات کالاها در کشورهای مسلمان و با تکیه بر توانمندی‌های اقتصادی جهان اسلام می‌توان در مقابل فشارهای اقتصادی غرب و آمریکا ایستادگی کرد.
او در ادامه با اشاره به موضوع تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکا علیه کشورمان اظهار کرد: این تحریم‌ها ممکن است در کوتاه مدت تأثیراتی محدود به همراه داشته باشد اما در درازمدت باعث تقویت ساختارهای اقتصادی ما خواهد شد و به مانند سلاحی در دست دشمن خواهد بود که فشنگ و مهمات ندارد.
در ادامه این دیدار سفیر بحرین در تهران روابط بحرین با جمهوری اسلامی ایران را خوب و رو به رشد خواند و گفت: اراده رهبران دو کشور بر توسعه هرچه بیش‌تر روابط و همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تعلق دارد و باید از این ظرفیت‌ها به نحو کامل استفاده کرد.
او در پایان گفت: من به عنوان سفیر از حجم صادرات تجاری و اقتصادی فیمابین دو کشور خرسنده نبوده و امیدوارم که مناسبات اقتصادی دو کشور شاهد چشم‌اندازهای روشن‌تر و توسعه و گسترش هرچه بیش‌تر باشد

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin