بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام حشمتی و سفیر اندونزی و جمعی از میهمانان خارجی در مصلای امام خمینی افتتاح شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر اندونزی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قرآن، گفت: تحقیقات زیادی درباره قرآن و مفاهیم آن در اندونزی انجام دادم و علاقه شدیدی به قرآن دارم. امیدوارم فعالیت‌هایی در زمینه خلق قرآن‌های نفیس با هنرمندان ایرانی و اندونزی انجام دهیم و کشور برادر و دوست ایران برای شناساندن احکام دین و قرآن در جهان، به کشور اندونزی کمک کند.

اوکاتاونیو علی مودین، با بیان اینکه ٨۵ درصد مردم اندونزی مسلمان هستند، گفت: به دلیل اینکه دین، مذهب و کتاب قرآن مردم اندونزی با کشور برادر و مسلمان ایران یکی است؛ در دیداری که با رییس نمایشگاه قرآن داشتم خواستار همکاری‌های بیشتر دو کشور مسلمان برای استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان ایرانی و اندونزی شدم.

سفیر اندونزی با بیان اینکه علاقه شدیدی به قرآن دارد و به همین منظور نیز برای دیدن قرآن‌های نفیس به بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آمده است، افزود: باید بگویم نمایشگاه قرآن با عرضه محصولات قرآنی جدید در نوع خود بی‌نظیر است.

علی مودین اظهارداشت: از قرآن‌های نفیس عرضه شده که بسیار زیبا بود لذت بردم. ایران هنرمندان بسیاری دارد از جمله هنرمندانی که کار تهذیب و مینا کاری و منبت کاری در اصفهان انجام می‌دهند. امیدواریم همکاری‌های بیشتر دو کشور در زمینه قرآن صورت گیرد تا با خلق قرآن‌های نفیس به کشورهای مختلف جهان، تاریخ، فرهنگ، تمدن و دین اسلام تبلیغ شود.

وی در ادامه گفت: در کشور اندونزی چوب، بسیار فراوان یافت می‌شود. برخی از هنرمندان اندونزی هم قرآن بزرگی را از چوب ساختند که در اندونزی به کتاب قرآن کبیر معروف است و همه آیات روی چوب کنده کاری شده است. با توجه به ظرفیت‌های هنری در ایران و اندونزی امیدواریم در تکمیل ظرفیت‌های هنری دو کشور قرآن‌های زیبایی خلق شده و به سراسر جهان صادر کنیم، به دلیل اینکه هنر یک کشور نشان دهنده فرهنگ اصیل آن کشور است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin