سفیر اندونزی در ایران از آمادگی برای تجارت اندونزی با ایران خبر داد و گفت: در حوزه صنعت و معدن با چین ارتباط داریم ولی اگر این ارتباط با ایران برقرار شود برای اندونزی نیز بهتر خواهد بود و نیازی به چین نداریم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، اوکتاوینو علیم‌ الدین در نشست مدیران و فعالان اقتصادی استان همدان خاطرنشان کرد: در اتاق بازرگانی اندونزی میزی برای ایران تعریف شده و فعالان اقتصادی می‌توانند در نشست‌های تخصصی همتای خود را یافته و به نتایج دلخواه برسند.

وی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 میلادی گفت: اندونزی یکی از اعضای سازمان گردشگری است و در این رویداد جهانی خود را سهیم می‌داند.

سفیر اندونزی در ایران با بیان اینکه همدان با نام ابوعلی سینا نزد مردم اندونزی شناخته شده است، گفت: ایران را بیشتر از اینکه به عنوان صادرکننده گردو بشناسند به عنوان واردکننده گردو می‌شناسند.

وی نزدیک کردن اندونزی با ایران را هدف عمده این سفر اعلام کرد و افزود: این دیدار آغاز روابط دوستانه بین ملت‌های دو کشور است.

سفیر اندونزی با بیان اینکه ارتباطات اقتصادی و سرمایه‌گذاری است که از طرفین باقی می‌ماند، تصریح کرد: همدان نزد مردم اندونزی به سبب قرار گرفتن آرامگاه پزشک نامی کشور ابوعلی سینا و ظرفیت‌هایی که دارد شناخته شده است ضمن اینکه تعدادی از دانشجویان اندونزی در همدان مشغول به تحصیل هستند.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی لازم برای بهبود تجارت بین همدان و اندونزی وجود دارد، عنوان کرد: سیستم ATG در اندونزی در حال اجراست، صنایع غذایی مورد استفاده در اندونزی در پوشش شیشه بوده و از ظروف پلاستیکی بسته‌بندی نمی‌شود.

سفیر اندونزی در ایران با بیان اینکه هدف این است تا تمام افرادی که در این نشست شرکت می‌کنند در رابطه اقتصادی-تجاری با اندونزی قرار گیرند، گفت: ایران را بیشتر از اینکه به عنوان صادرکننده گردو بشناسند به عنوان واردکننده گردو می شناسند.

وی با بیان اینکه ایران را بیشتر به عنوان صادرکننده پسته می‌شناسند، خاطرنشان کرد: اندونزی هم اکنون طی تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، منسوجات، کاغذ و غذا به ایران صادر می‌کند، در حوزه صنعت و معدن نیز با چین ارتباط داریم ولی اگر این ارتباط با ایران برقرار شود برای اندونزی نیز بهتر خواهد بود و نیازی به چین نداریم.

سفیر اندونزی در پایان تصریح کرد: هدف ما این نیست که یک سری آدرس بین ما رد و بدل شود بلکه هدف ما این است تا ارتباطات دوطرفه و نشست‌های تخصصی در موضوعات اقتصادی برگزار شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin