سفیر اندونزی در دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان گفت: اندونزی دست دوستی همدان را برای رونق گردشگری می‌فشارد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر اندونزی در ایران بابیان اینکه همدان از ظرفیت های گردشگری بسیاری برخوردار است، اظهارداشت: مسافت کم تهران تا همدان نیز امتیاز دیگری است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

سرمایه گذاران اندونزی در عرصه نفت و گاز از مدت ها قبل در اهواز منتظر پاسخ دولت ایران هستند وی با انتقاد از روند طولانی پاسخ به پذیرش سرمایه گذاری در ایران اظهارداشت: سرمایه گذاران اندونزی در عرصه نفت و گاز از مدت ها قبل در اهواز منتظر پاسخ دولت ایران هستند.

اکتاوینو علیمودین با بیان اینکه اگر این زمان در استان همدان کم باشد احتمال حضور سرمایه گذاران کشور اندونزی در این استان وجود دارد، گفت: اندونزی برای صادرات گیاهان دارویی و فراورده های گوشتی به دنبال شریک تجاری خوب از ایران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان نیز با بیان اینکه همدان اولین شهر تاریخ و ۵۰۰ سال پایتخت تاریخ و تمدن ایران بوده است، گفت: استان همدان ۹ شهرستان، ۲۹ شهر و ۲۵ بخش دارد.

همدان با راه اندازی قطار برقی کمتر از دو ساعت با تهران فاصله خواهد داشت رضا قیاسی با بیان اینکه استان همدان وضعیت استثنایی دارد و با ۷ استان مرز مشترک و با ۹ استان فاصله کمتر از ۳ ساعت دارد، افزود: همدان با راه اندازی قطار برقی کمتر از دو ساعت با تهران فاصله خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان به دلیل سابقه تاریخی بیش از ۱۷۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی دارد، اضافه کرد: استان همدان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذخیره معدنی دارد که ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان با بیان اینکه در زمینه صنایع دستی استان همدان سابقه بسیار کهنی دارد و صنعت چرم ویژه استان همدان و فرش و مبل و منبت از آثار همدان است، گفت: در صنعت سفال نیز لالجین از ۱۹ شهر جهانی صنایع دستی است.

قیاسی بابیان اینکه کشاورزی در استان همدان پیشرفته است و ۳.۲ کشاورزی کشور را استان همدان به خود اختصاص داده و محصولات عمده ای مانند گندم، جو و غلات، سیب زمینی تولید می شود، گفت: محصولاتی با برند جهانی مانند سیر، گردو و کشمش در همدان تولید می شود و رتبه های اول تا ششم کشور در تولید این محصولات به استان همدان اختصاص دارد.

وی با تاکید براینکه استان همدان در بخش صنعت نیز سهم مهم و نقش ویژه ای در کشور ایفا می کند، گفت: در خصوص بخش گردشگری، استان همدان زمینه پذیرش گردشگران بسیاری را دارد.

قیاسی عنوان کرد: آزاد راه، آمادگی فرودگاه برای پرواز هواپیمای پهن پیکر، دو خط راه آهن که شرایط ویژه ای دارد و اکثر شهرها قابلیت دسترسی به قطار را خواهند داشت، از این زمینه ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان اضافه کرد: در بخش گردشگری همدان دارای ۱۰ هتل و ۱۵ موزه و امکانات زیر ساختی بسیاری است که می تواند حضور گردشگر را تسهیل کند

وی با بیان اینکه استان همدان مردمی مومن و با فرهنگ، مهماندوست و خونگرم دارد و اینها از شاخصه هایی است که ارتباط با میهمان را راحت می کند، افزود: علاقه مندیم استان همدان با کشور دوست و برادر اندونزی به دلیل اشتراکات، ارتباطات بیشتری به ویژه در زمینه سرمایه گذاری، اقتصادی و گردشگری داشته باشد و امیدواریم با حضور شما این ارتباطات سرعت بیشتری بگیرد

قیاسی یادآور شد: در دو رویداد همدان ۲۰۱۸ حضور کشور دوست و برادر اندونزی می تواند نقش آفرین و مهم باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان گفت: استان همدان به خاطر ویژگی های اقتصادی و سرمایه گذاری مورد توجه سرمایه گذاران بسیاری قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم اقدامی در زمینه سرمایه گذاری با همکاری شما داشته باشیم و اگر شما سرمایه گذاران را به سمت همدان دلالت دهید، عمده کار را ما انجام خواهیم داد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin