سفیر اندونزی در تهران گفت: فرصت های سرمایه گذاری زیاد و بسیار خوبی بین 2 کشور فراهم است که باید منجر به انعقاد قراردادهای همکاری شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، اوکتاوینو علیمودین در دیدار با استاندار قزوین خاطرنشان کرد: شرکت های موفق و با تجربه ای در اندونزی در زمینه کشاورزی و دامپروری فعالند که با وجود حضور در کشورهای ایتالیا، لبنان و هند، آماده سرمایه گذاری در ایران نیزهستند.

سفیر اندونزی در تهران ادامه داد: وجود ارزش های اسلامی مشترک بین اندونزی و ایران زمینه همکاری های بین این 2 کشور را در زمینه های مختلف را فراهم ساخته است.

وی اضافه کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به داشتن مزیت غذای حلال فرصت خوبی برای سرمایه گذاران اندونزی ایجاد کرده است، چون آنها در این کشور مشکلات سرمایه گذاری در کشورهایی مانند ویتنام و استرالیا را نخواهند داشت.

سفیر اندونزی در ایران همچنین گفت: امیدواریم با گسترش همکاری های اقتصادی بین 2 کشور، اندونزی دیگر در بحث واردات کالا از ایران تنها به محصول خرما محدود نباشد.

سفیر اندونزی در ایران در ادامه به سفر سال قبل خود به قزوین اشاره کرد و گفت: سال گذشته در اجلاس راه ابریشم که به میزبانی قزوین برگزار شد، ارزیابی بسیار خوبی از توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری این استان به دست آوردیم و برهمین اساس زمینه های مناسب همکاری میان قزوین و اندونزی شناسایی شد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با هم افزایی و تعامل مناسب گام های بلندی را برای نزدیک شدن روابط میان قزوین و ایران برداریم.

علیمودین اضافه کرد: در بازدیدهای انجام شده از ظرفیت های قزوین از مدیران صنایع چوبی این استان برای حضور در کشور اندونزی دعوت به عمل آمد و امیدواریم با حضور شرکت های فعال در زمینه صنایع چوبی شاهد امضای قراردادهایی خوبی بین صنعتگران قزوینی و اندونزیایی باشیم.

به گفته سفیر اندونزی در ایران، قزوین از ظرفیت های مناسب کشاورزی بویژه در بخش تولید گیاهان دارویی وصنعتی بویژه نساجی برخوردار است و این موضوع می تواند بستر مناسبی را برای ایجاد ارتباط و همکاری بین این استان و اندونزی فراهم سازد.

وی یادآور شد: امیدواریم نمایشگاه بین المللی که از 19 مهرماه جاری به مدت چهار روز در اندونزی برگزار می شود با حضور موثر تجار و صنعتگران ایرانی و قزوینی بتواند زمینه ساز همکاری بین شرکت های فعال این 2 کشور باشد.

علیمودین همچنین با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب استان قزوین در زمینه فرآورده های گوشتی و شیری، افزود: امیدواریم با همکاری شرکت های سرمایه گذار اندونزی در این زمینه همکاری های خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم از طریق اتاق بازرگانی هر 2 کشور بتوانیم همکاری خود را در بخش صنعت و کشاورزی توسعه دهیم و ارتباط میان تهران و جاکارتا را تقویت کنیم.

استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: علاقه مندیم با اندونزی که بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور مسلمان در دنیا است، رابطه و همکاری جدیدی را آغاز کنیم.

عبدالمحمد زاهدی افزود: علاقه مندی های ایران و استان قزوین با کشور اندونزی در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی یکسان است و در صورت انعقاد قراردادهای همکاری، ارتباط میان 2 کشور تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: اندونزی در صنایع چوب به صورت سنتی و صنعتی سابقه دیرینه ای دارد و صنعتگران قزوینی در این زمینه امکان برقراری ارتباط و همکاری با تجار اندونزیایی را دارند.

استاندار قزوین با اشاره به درخواست فعالان اقتصادی اندونزی برای سرمایه گذاری در صنعت دامپروری قزوین،افزود: قزوین یکی از بزرگترین تولید کننده های پروتئین در ایران است به گونه ای که بخش زیادی از گوشت،مرغ و تخم مرغ کشور در این استان تامین می شود.

وی ادامه داد: استان قزوین آماده همکاری دراین زمینه با کشور اندونزی است و حتی می توان زیرساخت ها و امکانات آماده شده در این خصوص از قبیل واحدهای تولیدی تعطیل شده را برای احیای دوباره در اختیار سرمایه گذاران این کشور قرار داد.

زاهدی افزود: قزوین در زمینه های صنعتی و کشاورزی از استان های پیشرو ایران محسوب می شود و در زمینه های مختلف بویژه صنعت نساجی آمادگی همکاری با سرمایه گذاران اندونزی است.

وی در پایان با اشاره به موقعیت استراتژیک استان قزوین،افزود: قزوین از لحاظ خطوط ریلی و حمل و نقل جاده ای مزیت های فراوانی را دارد و سرمایه گذاران برای صادرات محصولات خود از قزوین به کشورهای همسایه با مشکل روبه رو نخواهند شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin