سفیر اندونزی در ایران به همراه رایزنان اقتصادی و فرهنگی آن سفارت خانه با مدیر عامل و هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران دیدار و گفتگو کرد.“حسین جعفری” در این دیدار با اشاره به برنامه ریز‌ی‌های کانون برای جذب 4 میلیون گردشگر خارجی در سالجاری، گفت: به منظور هم افزایی با برنامه‌های گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، آمادگی داریم تا سالانه حداقل از یک میلیون گردشگر اندونزیایی در ایران میزبانی کنیم.
دکتر جعفری با اعلام آمادگی کشورمان به منظور پذیرایی از گردشگران اندونزیایی در حوزه‌های زیارت، طبیعت گردی ‌و تاریخ و تمدن افزود: با توجه به ظرفیت‌های کم نظیر ایران در صنعت گردشگری، مردم مسلمان اندونزی را جهت بازدید از این جاذبه‌ها و آشنایی با فرهنگ و تمدن دیرپای ایران زمین دعوت می‌کنم .
مدیر عامل کانون همچنین با اشاره به ظرفیت های کانون به منظور ترانزیت حجاج اندونزیایی، خاطرنشان کرد:‌ کلیه ظرفیت‌های کانون به عنوان یک هلدینگ بزرگ و پرسابقه گردشگری ، در این راستا تجهیز خواهد شد.
وی با اشاره به آمادگی کانون جهت برنامه ریزی برای جذب گردشگران خارجی تصریح کرد: دراین میان اولویت ما با کشورهای مسلمان است از این رو از همین حالا آماده امضای تفاهم نامه با اندونزی هستیم.
مدیر عامل کانون با تاکید بر آمادگی کانون برای پذیرایی از جهانگردان اندونزیایی در ایران افزود: در صورتی که از اندونزی 1 میلیون گردشگر وارد ایران شوند، این قول را می‌دهیم که زمینه سفر گردشگران ایرانی به اندونزی نیز فراهم شود.
در این دیدار هم چنین سفیر اندونزی در ایران نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران و مذاکره با مقامات کانون گفت: به طور حتم ایران یک کشور بزرگ تاریخی است که در حوزه گردشگری دارای تجربیات بسیار مفیدی است و بنابراین علاقه‌مند به همکاری با کانون هستیم.
“دیان ویرنگ جوریت” با اشاره به علاقه‌مندی اندونزی برای تقویت ارتباط با ایران و افزایش تبادل گردشگر بین این دو کشور خاطرنشان کرد: در سفارت اندونزی در این خصوص برنامه ریزی شده است و شخصا موضوع تبادل گردشگر بین ایران و اندونزی را پیگیری می‌کنم.
سفیر اندونزی در ایران با اشاره به علاقه‌مندی کشورش برای برقراری خط پروازی مستقیم بین تهران و جاکارتا افزود: امیدوارم این خط پروازی هرچه زود‌تر برقرار شود، چرا که برقراری این خط پروازی می‌تواند به افزایش تبادل گردشگران میان ایران و اندونزی کمک کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin