“دیان ویرنگ جوریت” سفیر اندونزی در ایران با سفر به استان لرستان با فعالان اقتصادی این استان دیدار و تبادل نظر کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک،”دیان ویرنگ جوریت” در دیدار با فعالان اقتصادی لرستان گفت: سفر به لرستان و شناسایی توانمندی های این استان یک فرصت استثنایی برای اینجانب بود و این ظرفیت ها باید توسعه یابد.

وی در ادامه افزود: لرستان در زمینه کشاورزی و صنعت بسیار قوی است و در دیدار از مناطق مسکونی این استان مشاهده کردم که از سنگ “ماربل” استفاده فراوانی می شود این در حالی است که این نوع سنگ با قیمت های بالا از کشورهای اروپایی به اندونزی وارد می شود.

وی اظهار داشت: صنعت توریسم در لرستان بسیار قوی و جذاب بوده اما متاسفانه مردم اندونزی اطلاعاتی در مورد طبیعت و فرهنگ غنی لرستان ندارند.

وی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل برخی برداشت های نادرست و تفکرهای اشتباه میان مردم ایران و اندونزی روابط دو کشور چندان توسعه نیافته است.

وی با بیان اینکه فرصت های بسیاری تاکنون هدر رفته خاطرنشان کرد:ایران توانمندی های بسیاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و ساختمان سازی دارد که اندونزی به عنوان یک کشور در حال توسعه به این تخصص های نیاز دارد.

وی خبرپراکنی رسانه های غربی را از دیگر دلایل عدم ارتقا روابط تجاری ایران و اندونزی عنوان کرد و افزود: کشورهای غربی مانع اتحاد ایران و اندونزی هستند چراکه این اتحاد را خطر بزرگی برای منافع خود می دانند.

وی با تاکید بر جدیت و تداوم روابط میان ایران و اندونزی تصریح کرد: اندونزی کشور بزرگی است که نیاز به سرمایه گذاری دارد و با توجه به پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف این امکان و مزایای ویژه برای سرمایه گذاران ایرانی فراهم شده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin