سفیر افعانستان در ایران در سفر به استان همدان از باغ موزه دفاع مقدس این استان بازدید کرد و رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم ایران را ستود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نصیر احمدنور سفیر افعانستان در حاشیه بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان گفت: موزه جنگ ابتکار ماندگاری است و هر فردی که مبتکر این موزه بوده کار ارزشمندی انجام داده است که رشادت‌ها، شهامت‌ها و قربانی‌های بی‌دریغ را برای نسل‌های آینده محفوظ نگه می‌دارد.

وی افزود: این موزه می‌تواند سرمشق و الگویی باشد برای نسل‌های بعدی که بیش از پیش به ارزش استقلال و آزادی کشور خود پی ببرند، جوانان و نسل آینده می‌توانند با قدم زدن در این موزه از نحوه جنگ و نوع دفاع از خاک کشور خود آگاهی پیدا کنند.

احمدنور خاطرنشان کرد: آیندگان متوجه می‌شوند که این وطن با چه خون‌هایی حفظ شده است، همچنین با درک این موضوع به رسالت خود در ارتباط با حفظ ارزش‌ها و پاسداری از وطن را می‌آموزند.

وی تصریح کرد: اینجا فقط یک موزه نیست، بلکه آموزشگاه است، برای هر فردی به ویژه برای برادران و خواهران که به اینجا مراجعه می‌کند، باغ موزه به صورت کاملا گویا و واضح رخداد‌ها و اوضاع و احوال جنگ را به تصویر کشیده است.

سفیر افغانستان در ایران درباره میزان آگاهی خود از جنگ ایران و عراق و تاثیر این باغ موزه در افزایش سطح آگاهی خود اظهار کرد: به دلیل اینکه جنگ ایران و عراق در دوره معاصر رخ داده، همه مردم دنیا این موضوع را پیگیری می‌کردند و من نیز به دلیل اینکه افغانستان و ایران دو کشور برادر و همسایه هستند بسیار با جدیت موضوع را دنبال می‌کردم.

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس اطلاعاتم در ارتباط با جنگ هشت ساله ایران و عراق بیشتر از قبل کرد، اینکه رشادت‌ها و غیورمردی‌هایی که برادران و خواهران ایرانی در دفاع از کشور خود نشان دادند را به نمایش می‌گذارد، سبب می‌شود آگاهی هر فردی نسبت به جنگ ایران افزایش یابد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin