سفیر استرالیا در ایران در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: باعث افتخار استرالیا است که کمک هر چند کوچک در زمینه پناهجویان افغان داشته باشد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در این دیدار سفیر استرالیا با اشاره به اینکه وظیفه جامعه جهانی است که به پناهجویان کمک کند، گفت: ایران دو نسل است که از پناهجویان افغانی میزبانی می کند و کارهای که در این زمینه انجام داده تحسین برانگیز است.

بیگز عنوان کرد: ایران تعداد زیادی افاغنه و مهاجر را پذیرفته، به رفاه این افراد پرداخته و باعث ثبات امنیت در منطقه شده است.

سفیر استرالیا در ایران افزود: کاری که در ایران به ویژه در کرمان برای افاغنه ای که فاقد مدرک شناسایی بودند انجام شد و این افراد توانسته اند از خدمات آموزشی، بهداشتی، سلامت و اشتغال استفاده کنند تحسین برانگیز است این در حالیست که بسیاری از کشورها با کمترین تعداد مهاجر هم نتوانسته اند این کارها را انجام دهند.

بیگز با اشاره به اینکه استرالیا به همین دلیل وظیفه خود می داند در کمک به پناهندگان افغانی سهمی داشته باشد، تصریح کرد: از پروژه های تامین آب رسانی و مسکن پناهجویان افغانی استان کرمان بازدید می شود.

سفیر استرالیا در ایران بیان داشت: پروژه های مانند طرح ملی بیمه سلامت برای مهاجران افغان که با همکاری دولت ایران انجام می شود کار بزرگی است.

بیگز افزود: بعد از برجام فرصت های اقتصادی زیادی در ایران به وجود آمده که استرالیا هم سعی کرده شرکت های استرالیایی و ایرانی را به هم نزدیک کند تا همکاری هایی بین این شرکت ها به وجود آِید و بتواند این همکاری ها را هر چه بیشتر گسترش دهد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته وزیر امورخارجه و وزیر بازرگانی استرالیا از ایران بازدید داشتند و همچنین وزرای دولت های محلی و ایالتی استرالیا به ایران سفر کردند و به دنبال یافتن فرصت های برای همکاری مشترک بودند.

بیگز تصریح کرد: دفتر بازرگانی ایران و استرالیا سال گذشته در سفارت استرالیا بازگشایی شد و آنها سعی دارند با سفر به نقاط مختلف ایران این همکاری را بیش از پیش توسعه دهند.

وی تصریح کرد: قول می دهم به زودی به همراه یک تیم اقتصادی قوی به استان کرمان سفری دوباره داشته باش تا در زمینه صنعت، خودرو، مدیریت آب، معدن و… نقاط بالقوه شناسایی و همکاری انجام شود.

سفیر استرالیا تاکید کرد: در کرمان در زمینه جهانگردی جاذبه های زیادی وجود دارد که علاقمند هستیم این جاذبه ها را کشف و استرالیایی های که به ایران سفر دارند تشویق کنیم به استان کرمان سفر کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin