سفیر استرالیا به اتفاق همراهانش و اعضای NRC به بررسی مسائل و مشکلات مهاجران افغان پرداختند و با نمایندگان آنها به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این تیم پس از راه اندازی پروژه 94 واحد سرپناه از سالن گلیم بافی و سیستم فاضلاب مهمانشهر بردسیر بازدید کردند.

اردوگاه افاغنه در بردسیر که به نام مهمانشهر معروف است، حدود 30 سال است که در این شهرستان ایجاد شده و در حال حاضر حدود سه هزار افغانی مهاجر را در خود پناه داده است.

سفیر استرالیا در حاشیه این بازدید گفت: رویکرد حمایتی مجموعه مدیریتی استان کرمان و اداره کل امور اتباع از پروژه های آموزشی پناهندگان افغانی در این استان قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این سفر بازدید از پروژه های آموزشی و مسکن پناهندگان افغان و امکان سنجی در کمک رسانی به پروژه های آینده است.

ایان بیگز ضمن تقدیر از دولت ایران به دلیل فراهم کردن امکان این سفر، استرالیا را در کمکهای جهانی پیشقدم دانست و گفت: به خود افتخار می کنم که استرالیا نیز سهم کوچکی در کمک به پناهندگان افغان ساکن ایران دارد. استرالیا برای کمک به پناهندگان دنبال راهکارهای دراز مدت و پایدار است.

وی افزود: تعداد زیاد پناهندگان کمک رسانی به آنان را با دشواریهایی مواجه می کند بخصوص در بخش مسکن و بهداشت مشکلاتی ایجاد می شود اما تلاش داریم به رفع این مسائل کمک کنیم.

سفیر استرالیا تصریح کرد: انجمن NRC در کرمان اقدامات بسیار خوبی انجام داده از جمله اجرای طرح دستگاه تصفیه آب واقع در دشت زحمتکشان و تامین سرپناه برای پناهندگان مهمانشهر بردسیر که بخشی از مشکلات مهاجران را برطرف می کند.

وی بیان کرد: استرالیا طرح بیمه سلامت پناهندگان را اجرا کرده و کشوری مهاجرپذیر است که سالانه تعداد زیادی مهاجر از کشورهای مختلف را می پذیرد.

وی افزود: مهمترین نیازهای پناهندگان در ایران با توجه به بازدیدهای انجام شده آموزش است که در سرنوشت و آینده افراد نقش زیادی دارد.

سفیر استرالیا در ایران ادامه داد: نیازهای مهم دیگر پناهندگان در ایران در بخش بهداشت، درمان و اشتغال است.

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در امر آموزش رایگان برای همگان، گفت: امیدواریم اثرات این طرح را برای جامعه افغان ساکن ایران مشاهده کنیم.

لازم به ذکر است که این مهمان شهر در هفت کیلومتری جاده بردسیر – بیدخوان و در جنوب بردسیر قرار دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin