مدیرعامل ایرنا و سفیر ارمنستان در ایران، بر نقش اطلاعات در گسترش روابط ایروان و تهران تاکید و توافق کردند که خبرگزاری‌ ایرنا و آرمن ‌پرس در این راستا، قرارداد همکاری‌ امضا کنند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دیدار با آرتاشس تومانیان با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در روابط میان کشورها، گفت: اطلاعاتِ صحیح، زمینه‌سازارتباطات وتصمیم‌گیری‌های درست است و ظرفیت‌های فراوانی برای تبادل اخبار و اطلاعات میان ایران و ارمنستان وجود دارد که باید از آن بهره‌برداری کرد.

خدادی روابط تاریخی میان ایران و ارمنستان به عنوان دو کشور همسایه را یادآوری کرد و گفت: همه دلایل و زمینه‌ها برای گسترش روابط میان این دو کشور وجود دارد.

مدیرعامل ایرنا همچنین آمادگی این خبرگزاری را برای همکاری‌های حرفه‌ای با آرمن‌پرس خبرگزاری رسمی کشور ارمنستان، اعلام کرد.

آرتاشس تومانیان نیز در این دیدار که در ساختمان خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام شد، با تاکید بر جایگاه ایرنا در عرصه اطلاع‌رسانی گفت: نه تنها اکنون، بلکه حتی پیش از ماموریت خود به عنوان سفیر، همواره ایرنا در صدر منابعی بوده است که برای آگاهی از اخبار ایران به آن مراجعه می‌کرده‌ام.

تومانیان تاکید کرد که دو ملت ایران و ارمنستان به عنوان کشورهای همسایه باید شناخت بیشتری از یکدیگر داشته باشند.

وی پیشنهاد کرد ایرنا و آرمن‌پرس ضمن گسترش روابط حرفه‌ای، در زمینه تبادل خبرنگار نیز همکاری کنند.

دو طرف توافق کردند که برای تنظیم تفاهم‌نامۀ همکاری‌های حرفه‌ای میان ایرنا و آرمن‌پرس، رایزنی‌های لازم انجام شود.

سفیر ارمنستان پس از دیدار با محمد خدادی به اتاق خبر ایرنا رفت و از نزدیک با مراحل تولید و انتشار اخبار در خبرگزاری جمهوری اسلامی آشنا شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin