سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر اتریش در ایران بر گفت و گوهای فرهنگی و ادیان میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، صالحی امیری در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط ایران با اتریش گفت: اتریش به لحاظ تاریخی و فرهنگی از قدمت زیادی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی با این کشور دارد.

وی افزود: پس از دستیابی به برجام شرایط بهتری در کشورهای اروپایی نسبت به ایران فراهم شده و سفر پیش روی رییس جمهوری اتریش به ایران نقطه عطفی در گسترش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: زمینه های بسیاری برای همکاری های مشترک فرهنگی و هنری میان دو کشور وجود دارد که از آن جمله می توان به سینما، موزه، تئاتر، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های کتاب، ترجمه کتاب، هنرهای تجسمی، نقاشی و… اشاره کرد.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراهم بودن زمینه های همکاری دو کشور در حوزه گفت و گوی فرهنگی و ادیان ادامه داد: با گفت و گو به شناخت بیشتر از دو ملت و دولت می رسیم و از این طریق می توان به تفاهم دوجانبه برای مقابله با مشکلاتی که گروه­های تروریستی مانند گروهک داعش ایجاد کرده­اند، رسید.

وی افزود: با گفت و گو می توان اسلام رحمانی را به جهانیان شناساند و چهره مخدوشی را که گروهک های تروریستی با اعمال زشت خود در جامعه بین الملل ساخته اند از بین برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری هفته های فرهنگی در دو کشور را باید جدی گرفت؛ ادامه داد: ایرانیان مقیم اتریش که بسیاری از آنها افراد متخصص هستند کمترین تنش را در این کشور دارند زیرا خصلت سازگاری یک خصلت تاریخی و ذاتی ما ایرانیان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری های مشترک دو کشور در حوزه ساخت و تولید فیلم های سینمایی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار فریدریش اشتیفت سفیر کشور اتریش در تهران بر گسترش همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور تاکید کرد و افزود: باید برای گسترش این همکاری ها در زمینه فعالیت های مشترک سینمایی و هفته های سینمایی اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: اتریش در زمینه برگزاری ارکسترهای مختلف با هنرمندان ایرانی همکاری های خوبی دارد و به گسترش این همکاری ها تاکید می کند.

سفیر اتریش در تهران خاطرنشان کرد: هنر ایرانی بسیار شناخته شده است و کشور ایران دارای ریشه های فرهنگی، هنری و تاریخی مستحکمی است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin