سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و اروپا در وضعیت مشکلی قرار دارد، گفت: بسته‌ای برای کاهش فشارهای تحریمی ارائه کرده‌ایم تا همکاری‌ها با ایران تداوم داشته باشد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، اشتفان شُولتس در دیدار معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه علم و فناوری می‌تواند تسهیل‌گر روابط سیاسی باشد، اظهار داشت: ما برای بررسی نحوه تحقیقات و همکاری دوجانبه با استفاده از ظرفیت‌های مشترک موجود در تبریز هستیم که توافق با شرکت ای آی تی اتریش یکی از زمینه‌های آغاز همکاری است.

وی با تأکید بر اینکه باید گفت‌وگوها را به نتایج محسوسی برسانیم، تصریح کرد: باید بتوانیم روابط اقتصادی ایران و اتریش را به‌ویژه در تبریز تقویت کنیم.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری ایران به اتریش عنوان کرد و گفت: این اولین سفر اروپایی روحانی در دومین دوره ریاست جمهوری است که حتماً هیأت تجاری و اقتصادی را به همراه خواهند داشت و تبریز می‌تواند در هیئت همراه رئیس‌جمهور نقش ایفا کند.

وی از ارائه بسته‌ای برای تقویت همکاری‌های ایران و اتریش خبر داد و گفت: نمی‌خواهم پنهان کنم که با توجه به شرایط حال حاضر، روابط اقتصادی ایران و اروپا در وضعیت مشکلی است اما ما بسته‌ای برای کاهش فشارهای تحریمی ارائه کردیم تا همکاری‌های بین ما و ایران تداوم داشته باشد.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در چهارچوب حقوقی و مالی بر کاهش فشار تحریم‌ها تاثیرگذار باشیم و سعی می‌کنیم در فرصت دو ماهه که دولت ایران در زمینه حفظ برجام به اروپا داده این مسایل را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که قابل تحریم نیست، آموزش است افزود: ایران نیاز به کمک توسعه‌ای ندارد بلکه نیاز به کمک برای شکوفایی ظرفیت‌های موجود خود دارد که آموزش می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin